کد خبر: ۵۷۸۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸ 12 March 2018

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ، آیت الله دکتر سید حسن عاملی این خبر را در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه ومعاونین این سازمان گفت و افزود : جهاد کشاورزی مهمترین وظیفه تامین امنیت غذایی را که عزت و استقلال کشور در گرو آن است به عهده دارد و از طرفی با رشد جمعیت دیگر روشهای سنتی در کشاورزی و تولیدات آن پاسخگو نیست .
وی افزود: مسئولان و کارشناسان جهادکشاورزی ، کشاورزان و بهره برداران را از تفکرات و اندیشه بسته نجات دهند که در این صورت با فراهم شدن زمینه استفاده از علوم و فنون کاربردی در تولیدات رقابت با کشاورزی دنیا محقق خواهد شد. در گام اول نحوه استفاده از آب کشاورزی ازبرنامه های ضروری می باشد و بنا به ارزیابی های نهایی در راستای اصلاح الگوی مصرف دولت اعمال حاکمیت نمایند تا در این صورت آبیاری سنتی به کلی حذف شود . بنا به اظهار نظر کارشناسان در حال حاضرمنبع آبهای مورد استفاده کنونی به هزاران سال قبل برمی گردد. این امر اعلام خطری است که فقط در مورد آب به نسل آینده پاسخگو نخواهیم شد.
وی در قسمتی از سخنان خود با قدردانی از سعی و اهتمام مسئولان و تبریک و آرزوی توفیق به مدیر ارشد سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت : در مدیریت کنونی تشکیل اتاق فکر وافزایش مدیریت مشارکتی و استفاده از اندیشه ها و افکار کاربردی و کارساز جزو اولویت های سازمان قرار گیرد که در این صورت با ارتقاء انگیزه های کاری و مشارکت های همگانی در این بخش شاهد افزایش راندمان تولیدات خواهیم بود که در کل اهداف تولیدات اقتصادی تحقق می یابد .
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری افزود : در حال حاضر در عرصه فعالیت های کشاورزی با تکنولوژی های پیشرفته دنیا فاصله زیادی داریم که لازم است مهندسین ، محققین ، صاحبان علم و دانش با جدیت تمام ضریب کاربرد علوم و فنون را برای تولیدات استاندارد و مورد مقبول مراکز ذیربط افزایش داده و زمینه پذیرش این اقدامات علمی را برای تحولات اساسی برای کشاورزان و روستائیان فراهم نمایند.
وی در قسمت آخر سخنان خود با اشاره به نکات مهم وکلیدی در مجموعه جهادکشاورزی استان گفت : مراقبت و حفاظت از انفال ودر حوزه امور اراضی واقع بینانه از سرمایه گذاران جدی با نگاه حفظ کاربری اراضی حمایت شود که با تامین مطالبات اهالی استان اینجانب تمام قد از شما مسئولان زحمتکش حمایت کرده و در کنار این همواره از دفاع خواسته ها و تقاضاهای بحق تولید کنندگان و کشاورزان کوتاه نخواهم آمد.
لازم به توضیح است که قبل از سخنان حضرت آیت الله دکتر سید حسن عاملی حجت الاسلام اکبر اکبری ، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه و مهندس نیکشاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هریک مطالب و گزارشات لازم را به محضر ایشان رسانده و برای تحقق تاکیدات ایشان در حوزه کشاورزی استان قول مساعد دادند .
انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار