پاسگاه‌های منابع طبیعی کارآمدی ندارند
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: متأسفانه پاسگاه‌های منابع طبیعی در استان اردبیل کارآمدی لازم را در رابطه با مقابله با متصرفان منابع طبیعی ندارند.
کد خبر: ۵۷۸۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱ 12 March 2018

به گزارش تابناک اردبیل، حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی ظهر امروز در ششمین جلسه شورای حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان اردبیل اظهار داشت: حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی وظیفه ای است که تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط با این حوزه٬ برای حفاظت از این نعمت خدادادی همت ویژه ای داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم افزایش اکیپهای نظارتی برای جلوگیری و تخریب از تصرف منابع طبیعی گفت: باید توجه داشته باشیم که با برنامه ریزی های صورت گرفته برای تخریب و مقابله با ساخت و ساز غیرقانونی منابع طبیعی اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهیم چرا که بعد از تخریب و تصرف٬ باز گرفتن اراضی برای نظام هزینه به دنبال دارد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود: منابع طبیعی استان اردبیل باید اهتمام ویژه ای به این موضوع داشته باشد و فرمانداری های شهرستانهای اردبیل نیز باید در این رابطه فعالیت خود را افزایش دهند.

قاصدی تصریح کرد: مجموعه قضایی با تمام توان کارهای حقوقی و قضایی این موضوع را در کمترین زمان ممکن انجام می دهد ولی هر روز شاهد ارائه گزارش هایی در رابطه با تصرف و تخریب منابع طبیعی هستیم که این موضوع قابل قبول نیست.

به نوشته تسنیم، وی بیان کرد: همه نهادها باید برای جلوگیری از کاهش ساخت و ساز غیرمجاز همت کنند که متأسفانه پاسگاه های منابع طبیعی استان اردبیل کارآمدی لازم در این حوزه را ندارند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در بخش معدن و میزان برداشت از منابع معدنی خارج از حد مجاز نیز گزارش هایی داریم که در این حوزه نیز نظارت ضعیف بوده و عمده مشکلات حوزه معدن نیز در بخش نظارتی است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار