معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل؛
معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: یارانه نشریه محلی بزودی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می شود و مدیران مسئول باید لیست بیمه را تا 20 اسفند ماه تحویل دهند.
کد خبر: ۵۷۵۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴ 07 March 2018

 

به گزارش تابناک اردبیل،‌ توحید بلورساز افزود: تمام مدیران مسئول به منظور دریافت یارانه بیمه مطبوعات لیست بیمه را در سایت سامانه جامع رسانه های کشور بارگذاری کرده و اصل لیست را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تحویل دهند.

وی درباره پرداخت یارانه کاغذ مطبوعات محلی اردبیل افزود: یارانه کاغذ سال 95 هنوز پرداخت نشده و به احتمال قوی اواخر امسال و یا اویل سال 97 پرداخت شود .

بلور ساز با بیان اینکه تخصیص یارانه بیمه و کاغذ در مطبوعات محلی براساس دستورالعمل شرایط خاص خود را دارد افزود: کارشناسان وزارت با بررسی محتوا و کیفیت، تعداد صفحات، ضریب کیفی ، نوع کاغذ ، شمارگان، مطالب موثر و رپورتاژ و آگهی میزان آن را تعیین وبه نشریات پرداخت می کنند.

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور حمایت از نشریات محلی اختصاص یارانه کاغذ و بیمه را در سال های اخیر منوط به شرایطی کرده است از جمله اینکه هر نشریه ای که 6نفر تحت پوشش بیمه داشته باشد از یارانه بیمه و هر نشریه ای که انتشار منظم ،اعلام وصول منظم و واجد شرایط معیارهای تعیین شده باشد از یارانه کاغذ بهره مند می شود.

بلور ساز گفت: بر اساس ضوابط و شرایط هر کس نسبت به روند اختصاص یارانه اعتراضی داشته باشد می تواند با مراجعه به سامانه معاونت مطبوعاتی میزان پرداختی یارانه به مطبوعات را مشاهده و اعتراض خود را انعکاس دهد.

بلورساز دلیل انتشار نامنظم نشریات را نبود توان مالی دانست و افزود: برگزاری کلاس های آموزشی برای خبرنگاران، تولید محتوا و استفاده از روزنامه نگارن فعال و مسلط به کار روزنامه نگاری می تواند بر ارتقای کیفی مطبوعات محلی کمک کند.

در استان اردبیل 103 نشریه مجوزدار شامل روزنامه، هفته نامه، دو هفته نامه، ماهنامه و فصلنامه وجود دارد اما بیشتر آنها به صورت نامنظم منتشر می شوند و برخی نیز تعطیل شدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار