حاشیه‌نشینی معضل جدی است
طی دهه های اخیر ۲۱۲ روستا در استان اردبیل خالی از سکنه شده و در حاشیه شهرها سکونت گزیده اند.
کد خبر: ۵۷۴۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲ 05 March 2018

به گزارش تابناک اردبیل،یوسف خدادادی ظهر دوشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان اردبیل تصریح کرد: یکی از دلایل تشدید حاشیه نشینی مهاجرت های گسترده از روستاها است و در سال های اخیر شاهد مهاجرت های گسترده بودیم.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد حاشیه نشین ها روستاییان هستند، ادامه داد: این در حالی است که خود حاشیه نشینی به معضل جدی تبدیل شده و ما شاهد افزایش مساحت سکونتگاه های غیر رسمی هستیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان متذکر شد: به دلیل تبعات منفی اجتماعی و امنیتی در سال های گذشته با ساخت و ساز غیر مجاز ممانعت شده و تاحدودی رشد حاشیه نشینی نیز در این استان مهار شده است.

خدادادی به مشارکت ۱۶ دستگاه اجرایی در ممانعت از رشد حاشیه نشینی اشاره کرد و بیان داشت: همچنان تاکید ما ممانعت از ساخت و سازهای غیر مجاز است.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد جرایم شهرستان اردبیل در حاشیه شهرها به وقوع می پیوندد، اضافه کرد: لازم است از رشد حاشیه نشینی به منظور کاهش تبعات منفی اجتماعی جلوگیری شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همچنین در ادامه صحبت های خود به ضرورت احصا دقیق مساحت و جمعیت ساکن در بافت فرسوده اشاره کرد.

انتهای پام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار