سروی رفت، نیکشاد آمد
با حضور معاون وزیر جهاد و مسئولان استانی خلیل نیکشاد به عنوان رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل معارفه و از تلاش‌های سروی تقدیر شد.
کد خبر: ۵۷۱۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲ 27 February 2018
به گزارش تابناک اردبیل، در مراسمی که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برگزار شد رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: ما در سه محصول استراتژیک در این سه سال موفق شدیم بیش از 550 هزار تن افزایش تولید را شاهد باشیم. 
 
عدیل سروی خاطرنشان کرد: ما در اصلاح الگوی کشت با استفاده از نظرات محققان و کارشناسان سعی کردیم تا تولید محصولات باارزش افزوده نظیر پسته، بادام زمینی، زعفران، گیاهان دارویی و گل محمدی را توسعه دهیم. 
 
 گزارش عملکرد 4 ساله رئیس سابق سازمان جهادکشاورزی
 
وی به اقدامات انجام شده در حوزه ترویج و آماده‌سازی برخی زیرساخت‌ها در حوزه توسعه تولید محصولات باارزش افزوده اشاره و بیان کرد: ما در این چهار سال موفق شدیم 369 نفر را مهندس را بکارگیری کنیم تا به شکل پایلوت نظام نوین ترویج اجرایی و عملیاتی شود. 
 
رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: در چهار سال گذشته در تقویت بخش مکانیزاسیون و ارتقای ضریب ناوگان مکانیزاسیون با همکاری بانک کشاورزی بیش از 153 میلیارد تومان تسهیلا را پرداخت کردیم. 
 
سروی تحول در حوزه آب و خاک را در ولت تدبیر و امید یادآور شد و افزود: اجرای 106 هزار هکتار شبکه آبیاری نوین به همراه احداث سدهای معیشتی و مهار آب‌های مرزی در دشت مغان مورد توجه قرار گرفت. 
 
وی در ادامه به تلاش و کوشش جهادگران در عرصه تولید و تقویت زیرساخت‌ها در بخش کشاورزی اشاره و تصریح کرد: امروز خوشحال هستیم که یک مدیر دیگر از خود این مجموعه مدیریت سازمان جهاد کشاورزی را عهده‌دار شده که امیدواریم با تداوم این برنامه‌های توسعه‌ای بتوانیم قابلیت‌های بخش کشاورزی استان اردبیل را به بالفعل برسانیم. 
 
رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: در معیشت مردم این منطقه و تحول اقتصادی و همچنین تامین امنیت غذایی نقش بخش کشاورزی بسیار و اساسی است و قطعا تلاش کشاورزان بر این است تا فعالیت‌ها و اقدامات در حوزه تولید تقویت شود. 
 
برنامه های رئیس جدید سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل
 
در این مراسم رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز با اشاره به اولویت توسعه کشت محصولات نوین، توجه به آبیاری مدرن و همچنین تقویت اقتصاد بخش کشاورزی و توان علمی و مهارتی زارعین، باغداران و دامداران، خاطرنشان کرد: به همت منابع انسانی متخصص در این سازمان سعی داریم تا به اهداف مورد نظر در توسعه پایدار و همه جانبه بخش کشاورزی دست پیدا کنیم. 
 
خلیل نیکشاد افزود: قطعا همراهی و همکاری مسئولان استانی و کشوری به ویژه فعالان و بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌تواند توسعه پایدار را با اولویت بخش کشاورزی در استان اردبیل رقم بزند. 

واردات محصولات کشاورزی کاهش یافته است

علی جوادی نیز در این آیین تصریح کرد: در سل ۹۲ حجم واردات محصولات کشاورزی هشت میلیارد دلار بوده که با کاهش قابل توجه در سال جاری مواجه است.

وی افزود: تنها در محصول گندم میزان واردات از دو میلیارد و ۶۰۵ میلیون دلار در سال ۹۲ به صفر دلار در سال جاری کاهش یافته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: این موفقیت در حالی حاصل شده که سطح کشت گندم و مصارف آبی این محصول را افزایش ندادیم و در مقابل مقداری گندم به آرد تبدیل و صادر شد.

به گفته جوادی در وضعیت فعلی کاهش مستمر واردات محصولات کشاورزی دنبال می شود و حتی صادرات برخی محصولات نیز آغاز شده است.

وی با تاکید به اینکه طرح های نوین آبیاری نیز در سال های اخیر با رشد همراه بوده اضافه کرد: تنها در استان اردبیل طی سال های اخیر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به این منظور صرف شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به انتقاد ها از عملکرد این اداره کل ادامه داد: این بی مهری ها پذیرفته نیست و باید اقدامات صورت گرفته نیز در جلسات و محافل مطرح شود.

جوادی بخشی از برنامه جهاد کشاورزی را تربیت نیروی انسانی و حمایت از نیروی موجود دانست و تاکید کرد: بر همین اساس طرح پرورش مدیران آینده از سوی وزارت اجرا شده است.

وی تاکید کرد: این طرح در نظر دارد شکاف سنی مدیران جهاد کشاورزی را جبران کرده و از ظرفیت مدیران جوان به جای مدیران بازنشسته استفاده خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی به برنامه ریزی جهت ارتقا حقوق و مزایای کارکنان اشاره و ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال بتوان نسبت به افزایش حقوق اقدام کرد.

جوادی متذکر شد: حقوق و مزایای کارکنان جهاد کشاورزی از سال ۹۲ تاکنون ۱۰۰ درصد افزایش یافته اما کافی نیست و پیگیر تداوم افزایش هستیم.

فاز نخست پایاب سدخداآفرین سال آینده بهره برداری می شود

علی نواداد هم در این مراسم اظهار داشت: یکی از اقدامات دولت در استان اردبیل اجرای پایاب خداآفرین است که با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته فاز نخست پایاب خداآفرین نیمه دوم سال آینده به بهر‌ه‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به این که انتظار از مسئولان جهاد کشاورزی به ویژه رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان در تعیین و تدوین سهمیه پایاب خداآفرین در مناطق مختلف شمال استان داشتن برنامه منسجم است افزود: نیاز است در نظام بهره‌برداری از این پروژه نیز تلاش بی‌شائبه‌ای مد نظر قرار داده شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل اقدامات انجام شده در حوزه کشاورزی استان را خوب ارزیابی کرد و گفت: این اقدامات باید دوچندان شود تا شاهد پیشرفت در حوزه کشاورزی باشیم.

نواداد اظهار کرد: باید برنامه‌ریزی شود تا دو سال آینده 20 هزار هکتار از اراضی اردبیل به طرح سیستم آبیاری نوین اختصاص یابد که با توجه به بحران آب در دشت اردبیل این موضوع یک نیاز اساسی است که باید در این زمینه اقدامات مناسبی انجام شود.

وی راه‌اندازی صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی را نیاز اساسی دانست و گفت: باید برای این موضوع برنامه‌ریزی اساسی انجام شود تا مراکز صنایع تبدیلی در استان توسعه یافته و با محوریت صادرات باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل خواستار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خارجی و داخلی در بخش کشاورزی شد و گفت: مدیران باید زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران را در این حوزه به طور مناسب فراهم کنند تا بدون هیچ دغدغه‌ای به پیشرفت و توسعه همه‌جانبه در این حوزه د ست یابیم.

نواداد از تلاش‌های عدیل سروی رئیس سابق جهاد کشاورزی استان اردبیل در طول مدت فعالیتش تلاش و قدردانی کرد و گفت: در این زمینه اقدامات مناسبی انجام یافته و انتظار می‌رود با رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی اردبیل این اقدامات دوچندان شود.

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1396/12/8/339130_467.jpg

در این مراسم از زحمات چند ساله عدیل سروی تقدیر و حکم ریاست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به خلیل نیکشاد اعطاء شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
سروی تحول در حوزه آب و خاک را در ولت تدبیر و امید یادآور شد و افزود: اجرای 106 هزار هکتار شبکه آبیاری نوین به همراه احداث سدهای معیشتی و مهار آب‌های مرزی در دشت مغان مورد توجه قرار گرفت.
فقط یکی از این سدها را نام ببری کافی است بقیه اش را قبول میکنیم.
جعفری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
وای بحال جامعه کشاورزی اعم از کارشناسان و کشاورزان که فردی در ملاعام برای حفظ پست و مقام چپ و راست دروغ میگه متاسفانه مرجع رسیدگی به اینگونه د روغهای خانمانسوز وجود ندارد ای کاش دادستان محترم فکری به اینگونه آمارهای کذایی مسولان بکنند مثل کشف گندکار یهای مهار آبهای مرزی استان اردبیل . سوژه فساد در جهاد کشاورزی اعم از دستگاههای اجرایی و شرکتهای تابعه اعم از کشت صنعت و . . . . خیلی زیاد است .
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
ای کاش در این مملکت کسی را مسئول کنند که توانایی دارد ولی متوسل به دامن نمایندگان و . . . نمیشود . چهار سال برای گرداندن دستگاه مادری چون جهاد کشاورزی به اندازه چهل سال اهمیت دارد اگر این چهار سال با شعار و چاپلوسی بگذرد به اندازه چهار صد سال این دستگاه را به عقب بر می گرداند چنین نتیجه ای را د رک نمیکند مگر کسی که در بطن این دستگاه باشد . عملا دیدید کسی که با شعار لیدر زمان خود بود مثل اینکه آدم قحطی بود بایستی ریاست هیئت مدیر یک شرکت تولیدی مادر چون کشت و صنعت نیز با وی بود آخر سر با گوشه ای از خیانتها آشنا شدید آیا این مملکت سزاوار چنین مدیریتی است
جعفرزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
جای بسی تاسف است که تمام کارمندان جهاد کشاورزی پیش روستائیان سرافکنده شده اند همه روستائیان میگویند روسای شما از بیت المال این همه اختلاس کرده شما هم اومدید برای ما روضه میخونید برید دنبال کارتون . ما نیازی به روضه شما نداریم . اونها غافلند از اینکه اون اختلاس کنندگان حسابشان از این مروجین جداست . تقدیر زمان بود که دست اونها باز بشود . از قدیم الایام گفته اند که پرنده زرنگ از منقارش به تله می افتد . این افراد در تصاحب قدرت با توسل به اهرمها خیلی زرنگ بودند .
هاشمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
بلی از قدیم گفته اند گذر زمان همه چیز را ثابت میکند . فردی که نمیتوانست مدیریت اردبیل را اداره کند در زمان مطرح شدن برای ریاست سازمان . طوری اغراق و غلو میکردند انگار که سروی لیدر زمانه بود خبرگان میدانستند که سروی یک مدیر ترسو و فکر و ذکرش حفظ میزش بود نه فکر حفظ بیت المال . عاقبت این موضوع برملا شد . خدا را چه دیدید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار