ائمه جمعه استان اردبیل با اشاره به اغتشاشات اخیر در تهران تاکید کردند: برخورد قاطع و جدی با اغتشاشگران مطالبه تمامی مردم است.
کد خبر: ۵۶۹۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴ 23 February 2018

به گزارش تابناک اردبیل، حجت‌الاسلام کریم قیاسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیله‌سوار با اشاره به بیانات بسیار مهم، حیاتی و ضروری و واجب مقام معظم رهبری در جمع مردم آذربایجان به مناسبت قیام 29 بهمن اظهار داشت: مقام معظم رهبری پیشرفت کشور به معنای واقعی را در نتیجه انقلاب اسلامی عنوان کردند و لزوم اجرای قوانین در زمینه عدالت را خواستار شدند.

امام جمعه گرمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند «انقلاب اسلامی با هدف عدالت آغاز شده است»، گفت: یکی از آسیب‌ها و خطرات اصلی همه انقلاب‌ها و انقلاب اسلامی ارتجاع است و ارتجاع بازگشت از انقلاب و متوقف شدن و برگشت به حالت قبل از انقلاب است.

وی تصریح کرد: اشرافی‌گری مسئولان، بی توجهی به طبقه ضعیف، تکیه به خارج کردن و امید به بیگانه داشتن از ویژگی ارتجاع است.

قیاسی بیان کرد: نخبگان و مدیران جامعه باید حواسشان جمع باشد و مدیران کشور باید به شدت مراقبت کنند مردم هم نگاه کنند و با حساسیت رفتار ما و رفتار مدیران را دنبال کنند.

خطیب جمعه بیله‌سوار اظهار کرد: ارتجاع چیز خطرناکی است و وقتی اتفاق می‌افتد معنای آن این است که همان آدم‌های انقلابی سابق سرکارند اما راه را عوض کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اشرافی‌گری مسئولان، امتیازطلبی مسئولان، بی مبالاتی به بیت‌المال، بی اعتنایی به طبقه مستضعف اینها حرکت‌های ضدانقلابی است، گفت: انقلاب اسلامی انقلاب پابرهنگان و مستضعفان است نه اینکه مال کاخ‌نشینان و مرفهان بی درد باشد.

قیاسی از صبر، درایت، تدبیر و اقدام شایسته نیروی انتظامی در حادثه شب شهادت حضرت زهرا(س) در خیابان پاسداران در مقابل اغتشاشگران و برهم‌زنندگان امنیت عمومی قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر نیر با گرامیداشت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر در زمان تصدی امور آموزش و پرورش در سال 59 نهاد امور تربیتی و تربیت اسلامی را بنیان‌گذاری کردند تا دانش‌آموزان با ارزش‌های اسلامی آشنا شوند.

امام جمعه نیر گفت: مربیان امور تربیتی سربازان اسلام و انقلاب هستند و تعلیم و تربیت آن ها در رده ائمه است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد دوری مسئولان از اشرافی‌گری افزود: متاسفانه در برخی از مسئولان اشرافی‌گری داد می‌زند و مقاممعظم رهبری خواستار دوری مسئولان از هرگونه اشرافی‌گری است و یکی از اهداف مهم انقلاب هم پرهیز مسئولان از اشرافی‌گری است.

مقدسی با اشاره به اغتشاشات اخیر خیابان پاسداران که منجر به شهادت سه نفر از عوامل نیروی انتظامی و دو نفر از بسیجیان شد و با محکوم کردن آن تصریح کرد: حرکت اغتشاشگران ناجوانمردانه بود که ما این عمل را محکوم کرده و از مسئولان ذیربط خواستاریم تا با اختشاش‌گران و برهم زنان نظم و امنیت برخورد قاطع داشته باشند.

زیربنای تمام مسائل و مشکلات تربیت نیروی انسانی است

حجت‌الاسلام یدالله صفری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر گرمی با دعوت عموم به تقوای الهی اظهار داشت: توجیه بی‌جا برای عدم انجام احکام الهی اسلامی و کار خیر، یکی از علت غفلت افراد جامعه امروزی است.

امام جمعه گرمی با بیان اینکه هر فقیری به ثروتمندی به خاطر ثروتش احترام بگذارد انسان بی‌ارزش و اگر عالمی هم به علمش عمل نکند همانند ابلیس است، گفت: حل مشکلات مومن به دست همدیگر جزو عبادت ارزشمندی به حساب  می‌آید که امروزه بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد و در اسلام هم ویژه سفارش شده است.

وی با تبریک هشتم اسفند به مناسبت روز امور تربیتی و تربیت اسلامی به تمام مربیان عرصه تربیت بیان کرد: نهاد «امور تربیتی» با هدف گسترش و تعمیق ارزش‌های انقلاب اسلامی در نظام آموزش و پرورش کشور شروع به کار کرد و بدون شک مباحث تربیت اسلامی این است که انسان اسلامی تربیت یابد تا جامعه الهی و سالم وعدالت محورداشته باشیم.

صفری با بیان اینکه استمرار و بقای هر جامعه مستلزم آن است که مجموعه باورها، ارزش‌ها، رفتارها، دانش‌ها و مهارت‌های آن به نسل‌های جدید انتقال یابد و مهم‌ترین وسیله این انتقال تربیت و آموزش است، افزود: زیربنای تمام مسائل و مشکلات به تربیت نیروی انسانی بر می‌گردد و تربیت صحیح و الهی با سیستم آموزشی که دارای اشکال باشد امکان پذیر نیست و با سیستم آموزشی منطبق با سیستم اموزشی غربی تربیت صحیح اسلامی صورت نخواهد گرفت.

خطیب جمعه گرمی با بیان اینکه ناامنی و اغتشاش بعضا در برخی نقاط کشور اتفاق می‌‌افتد، اظهار کرد:  مردم به شکل قانونی حق اعتراض دارند تا مسئولان را متوجه مشکلات کنند اما اغتشاش و خشونت و کشت و کشتار با اعتراض فرق می‌کند و حکومت هم باید بین معترض و اغتشاشگر فرق قایل باشد و به معترض پاسخگو و با اغتشاشگر برخورد قاطعانه داشته باشد.

شهادت سربازان ناجا و بسیج در مقابله با اغتشاشگران نشان از مدارای نظام است

حجت‌الاسلام امیر رشتبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خلخال با قدردانی از حضور صدا و سیما در پوشش مراسم تشییع و استقبال شهید گمنام در شهرستان خلخال اظهار داشت: ناعدالتی در پخش اخبار شهرستان خلخال در صدا و سیمای مرکز اردبیل مشاهده می‌شود که انتظار می‌رود رعایت عدالت پخش در برنامه‌ها و اخبار شهرستان خلخال مورد توجه باشد.

امام جمعه خلخال با اشاره به تلاش عده‌ای برای سلب امنیت از مردم در تهران گفت: شهادت سربازان نیروی انتظامی و بسیج در مقابله با عوامل اغتشاش نشان از صبوری و مدارای نظام بود که این سقف اکنون از حد خود گذشته و باید برخورد جدی انجام شود.

وی در مورد اقدام ارزشمند ظریف در پاسخ قاطع به نخست وزیر اسرائیل از سوی ملت ایران و رهبری از وی در خصوص دفاع از تمامیت اهداف جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

خطیب جمعه خلخال پیام تسلیت مردم خلخال را به خانواده‌های داغدار حادثه هواپیمای تهران یاسوج اعلام و از سوی مردم خلخال با آنان همدردی کرد و از تلاش تمامی دستگاه‌ها و دولت در خصوص اقدامات انجام یافته در محل حادثه قدردانی کرد.

حمایت از مصرف‌کننده به فراموشی سپرده شده است

حجت‌الاسلام سیدسعید رشادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر  پارس‌آباد اظهار داشت: مردم شهرستان پارس‌آباد با استقبال بی نظیر در تشییع پیکر مطهر شهید علی حیدر هاشمی ثابت کردند که همیشه به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی پایبند هستند.

امام جمعه پارس‌‌آباد با بیان اینکه این حضور حماسی مردم در صحنه پیامی به مسئولان بود که حواسشان خدمت کردن به مردم باشد، افزود: این استقبال باشکوه برگ زرین دیگری در منطقه مغان رقم زد و نشان داد که مردم همچنان در مسیر ارزش‌های انقلاب و شهدا هستند.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید محمدعلی برزگر در سال 62 در عملیات خیبر گفت: امروز 4 اسفند سالروز شهادت این شهید 13 ساله پارس‌آبادی در عملیات خیبر است که پیکر پاکش بعد از 14 سال به شهرستان بازگشت.

رشادی با تسلیت شهادت جمعی از ماموران نیروهای انتظامی در اغتشاشات اخیر تهران اظهار کرد: این حرکت وحشیانه سبب به شهادت رسیدن سه تن از مأموران نیروی انتظامی شد که جا دارد این ضایعه تلخ را به مردم و سبزپوشان امنیت نیروی انتظامی تسلیت عرض کنیم.

امام جمعه پارس‌‌آباد با ابراز تأسف از وقوع سانحه دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری تهران یاسوج و جان باختن جمعی از هم‌وطنان بیان کرد: این سانحه دردناک موجب نگرانی و تألم ملت ایران شد و جا دارد ضمن اظهار همدردی با همه داغ‌دیدگان به‌تمامی بازماندگان و ملت ایران تسلیت بگوییم.

وی با یادآوری روز حمایت از مصرف‌کنندگان تصریح کرد: حمایت از مصرف کنندگان چند سالی است که در کشور روبه فراموشی سپرده شده است به طوری که برای مثال می‌توان به خودرو پرایدی اشاره کرد که طی 30 سال گذشته تا کنون بدون کوچک‌ترین تغییری همچنان تولید می‌شود، حال اینکه همین پراید در خارج کشور قابل قیاس با پراید ساخت داخل کشور نیست و مسئولان بایستی به موضوع حقوق مصرف کننده اهمیت داده و نظارت بیشتری بر عرضه و قیمت کالاها داشته باشند. 

رشادی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم تبریز گفت: معظم له در این دیدار فرمودند انقلاب اسلامی نباید متوقف شود و علاوه بر آن باید در جامعه سازندگی حاکم باشد اما دنیاطلبی نباشد ونیز نباید در جامعه عدالت منهای عقلانیت و معنویت حاکم باشد چون در غیر این صورت به درد جامعه نمی‌خورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار