کد خبر: ۵۶۹۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴ 22 February 2018

نیمه دوم دی ماه جاری بود که متعاقب انتشار خبری در کانال های تلگرامی مبنی بر کشف تخلف 7 میلیاردریالی آگهی های دولتی در یکی از دستگاههای اداری اردبیل، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین واکنش به این خبر در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که پرونده ای در این خصوص با شکایت این اداره کل در مرجع قضایی در حال رسیدگی است که بعد از حصول نتیجه، اطلاع رسانی خواهد شد.

سیدناصر اسحاقی،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین این پرونده را «رانت رسانه‌ای» توصیف کرد و گفت: منتظر اعلام نظر مراجع قانونی هستیم تا براساس آن به طور صریح و شفاف حرف‌های خودمان را بزنیم

اکنون و با گذشت نزدیک به دو ماه از کشف این فساد توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که بیگمان در راستای وظیفه حاکمیتی این دستگاه در دفاع و حمایت از حقوق رسانه‌ها صورت پذیرفته است، ضرورت دارد برای حراست از حیثیت و اعتبار قاطبه رسانه‌های مستقل،خدوم،صادق و سالم استان و زدودن عناصر ناپاک و فاسد منتسب به خانواده مطبوعات و اشد مجازات مفسدین، از طرق قانونی برای تکمیل تحقیقات، صدور کیفرخواست و رسیدگی سریع‌تر این پرونده را از مقامات قضایی پیگیری کند.

جامعه رسانه‌ای استان اردبیل همچنین از دادستان محترم اردبیل انتظار دارد به دلیل حساسیت موضوع و مخدوش شدن اعتبار و حیثیت روزنامه نگاران در افکار عمومی به خاطر بروز این فساد، پرونده موصوف را به طور ویژه مورد پیگیری قرار دهد.

به گزارش تابناک اردبیل، ناگفته پیداست که این فساد و با به عبارتی رانت رسانه‌ای که قطع یقین در قوانین موجود کشور عنوان مجرمانه صریح و مشخصی دارد آن قدرهم پیچیده نیست که زمان تعیین تکلیف آن از حد معمول فراتر برود و مشمول اطاله شود و لذا به نظر می رسد عناصر ذیمدخل در این فساد، مقام مسئول دستگاه اداری ارائه دهنده آگهی‌های دولتی و مدیرمسئول و نهایتاً رابط جذب آگهی رسانه متخلف بوده است،بنابراین رفع و رجوع چنین پرونده ای با وجود دادیاران، بازپرسان و قضات شجاع و پاک و کارکشته استان انتظاری نابجا نبوده و نیست.

اخبار تایید شده حکایت از آن دارد که برغم انتظار تاثیر پیشگیرانه کشف این فساد در زمینه آگهی‌های دولتی، همچنان انگشت ‌شمار از دستگاهها، شرکتهای دولتی و اداری با دهن‌کجی به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و در مقابل چشمان دستگاههای نظارتی از قبیل دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و ... ضمن نقض قوانین و مقررات حاکم بر شیوه توزیع آگهی‌ها، فساد مذکور را به طور مشهود ادامه می دهند! 

با این امید که قبل از اتمام سال، خانواده پاک و مومن مطبوعات استان اردبیل با قاطعیت مسئولان قضایی استان در خصوص این پرونده، شاهد خبرهای خوش باشند.

تحریریه تابناک‌اردبیل

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار