هنرستان‌های فنی فاقد امکانات هستند
استان اردبیل به دلیل آمار 69 درصدی پشت کنکوری‌ها دارای رتبه خاصی در کشور بوده و این آمار یک فاجعه تلقی می‌شود.
کد خبر: ۵۶۹۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸ 22 February 2018

به گزارش تابناک اردبیل، علی ورودی در نشست شورای آموزش و پرورش اردبیل که در سالن شیخ‌صفی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کنکور به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی دانش‌آموزان و اولیای آنان بوده  و تحلیل و بررسی بزرگترین آزمون علمی کشور از زوایای مختلف ضروری به نظر می‌رسد.
وی افزود: از حدود 20 هزار داوطلب کنکور در اردبیل 60 درصد از داوطلبان متقاضی شرکت در رشته علوم تجربی بودند که در این میان سهم رشته علوم انسانی 17 درصد و رشته ریاضی فیزیک 10 درصد اعلام شده است.
 معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اینکه در سه سال اخیر حداقل یک دانش‌آموز اردبیلی موفق به قرار گرفتن در رتبه‌های تک رقمی در یکی از گروه‌های آزمایشی شده است، گفت: در کنکور امسال 167 دانش‌آموز اردبیلی در رتبه زیر 3 هزار قرار داشتند و تعداد دانش‌آموزان موفق به کسب رتبه‌های زیر هزار نیز به 52 نفر می‌رسد.
ورودی به تأثیرگذاری بسیار ویژه برنامه‌های مدیران مدارس و عملکرد دبیران در کسب نتایج مناسب تحصیلی  اشاره کرد و ادامه داد: متأسفانه برخی از هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اردبیل از تجهیزات مناسب آموزشی برخوردار نیستند.
به نوشته فارس، وی از هوشمندسازی 25 درصد از کلاس‌های تحصیلی مورد اشاره خبر داد و گفت: برای تمرکززدایی نیازمند بسط دادن امکانات آموزشی و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای هستیم و می‌بایست به مناطقی مثل مشگین‌شهر که از چنین زیرساخت‌هایی برخوردار نیستند، توجه ویژه‌ای انجام شود.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: آمار دانش‌آموزان پشت کنکور در اردبیل فاجعه بوده و در شرایطی که استان یزد از 51 درصد پشت‌کنکوری برخوردار است، این آمار در اردبیل به 69 درصد رسیده و از این حیث در رتبه 27 کشور قرار داریم.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار