کد خبر: ۵۶۸۱۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹ 19 February 2018

استاندار اردبیل گفت: با حمایت های دولت کارخانه های راکد و تعطیل شده این استان دوباره فعال می شوند.

اکبر بهنام جو روز یکشنبه در جریان بازدید از خطوط تولید کارخانه تارا سبلان در شهرک صنعتی شماره 2 در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حمایت از کارخانه های تعطیل شده از جمله کارهای مورد نظر در زمینه توسعه اشتغال و پیشرفت صنعتی استان است.
او اظهار کرد: برخی از کارخانه های استان پتانسیل این را دارند که با مدیریت جدید و ابتکاری و حل مشکلات جزیی پیش آمده دوباره به چرخه تولید بازگردند.
وی با بیان اینکه 20 تا 30 درصد کارخانه های صنایع استان اردبیل به دلیل مشکلات مدیریتی و یا سرمایه در گردش از تولید بازمانده اند، افزود: شهرک های صنعتی سهم فزاینده ای در راستای اشتغالزایی استان اردبیل به عهده خواهند داشت.
استاندار اردبیل اظهار کرد: سال آینده با بازگشت کارخانه های نساجی و ذوب آهن استان اردبیل به چرخه تولید برای بیش از سه هزار نفر ظرفیت اشتغال ایجاد و شکوفایی برای استان رقم خواهد خورد.
او همچنین گفت که کارخانه راکد تولید لبنیات تارا سبلان با مدیریت جدید سال آینده وارد چرخه تولید می شود و این کارخانه ظرفیت اشتغالزایی برای 600 نفر به صورت مستقیم را دارد.
وی با بیان اینکه برای این کارخانه بیش از یک هزار و 600 میلیارد سرمایه گذاری شده اظهار کرد: این واحد تولیدی جزو منحصر بفردترین کارخانه های کشور در زمینه تولید انواع لبنیات ، آبمیوه و شیر خشک است که از سال 86 راکد مانده است.
بهنام جو ادامه داد: کارخانه تارا سبلان در بحث ایجاد اشتغال 20 هزاری در سال آینده کمک شایانی را به برنامه های اقتصادی و صنعتی استان اردبیل خواهد کرد.
اردبیل با نرخ بیکاری 12درصد از جمله استان های سطح اشتغال پایین و بیکاری بالا محسوب می شود و اجرای طرح های کسب و کار در بخش های توریسم ، صنایع دستی ، صنایع لبنی و صنایع پلاستیک و فلزی در کاهش بیکاری آن بسیار موثر است.
در سال 95 در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید در جهت فعال کردن واحدهای راکد تولیدی استان اردبیل گام های موفقی برداشته شده و به گفته مسوولان 240 واحد راکد و نیمه راکد با استفاده از تسهیلات 2 هزار و 100 میلیارد ریالی دولت تدبیر و امید فعال شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار