مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۳۸ دوربین در محورهای اصلی مواصلاتی وقایع جاده‌ای این استان را رصد می‌کنند.
کد خبر: ۵۶۶۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵ 16 February 2018
به گزارش تابناک اردبیل، علی رحمتی صبح جمعه در حاشیه بازدید از مرکز مدیریت راه‌های اردبیل گفت: در سال‌های اخیر رصد وقایع جاده‌ای توانسته به کاهش مکرر تصادفات کمک کند.

وی افزود: به دلیل اقلیم کوهستانی استان اردبیل و برف‌گیر بودن گردنه‌ها، وجود دوربین‌ها موجب شده تغییرات جوی، شرایط آب و هوایی و حتی تصادفات و مشکلات به وجود آمده برای خودروها به سادگی رصد شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با اشاره به کاهش مداوم تصادفات رانندگی در استان طی سال‌های اخیر اضافه کرد: در ۱۰ ماهه امسال نیز میزان تصادفات ۱۵ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

رحمتی با تأکید به اینکه دوربین‌های مرکز مدیریت راه‌ها جهت ثبت تخلفات مورداستفاده نیست، متذکر شد: علاوه بر این ۲۸ دوربین ثبت تخلفات نیز در محورهای مواصلاتی اردبیل نصب شده است.

وی افزود: تخلفاتی از جمله سرعت غیرمجاز توسط دوربین شناسایی شده و جریمه به درب راننده خاطی از سوی پلیس ارسال می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همچنین به نصب ۲۴ دوربین ثبت تخلفات دیگر در محورهای مواصلاتی استان اشاره و تصریح کرد: در محورهایی همچون سرچم، اردبیل- سرعین، اردبیل- مغان، اردبیل- تبریز و اردبیل- مشگین شهر دوربین‌ها نصب خواهد شد.

رحمتی تأکید کرد: نصب دوربین‌های ذکر شده بعد از تعطیلات عید نوروز عملیاتی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار