خطیب جمعه اردبیل مطرح کرد؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به دخالت‌ها و اهانت‌های دشمنان به ملت ایران تاکید کرد که اجتماع و راهپیمایی مردم در ۲۲ بهمن امسال استثنایی و تماشایی خواهد بود.
کد خبر: ۵۶۳۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸ 09 February 2018
به گزارش تابناک اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه اردبل اضافه کرد: هم به دلیل اهانت های ترامپ به ملت ایران و هم به خاطر دخالت های اخیری که دشمنان در امور داخلی کشور انجام دادند، راهپیمایی ۲۲ بهمن کم نظیری را در کشور شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: دخالت دشمنان و کشورهای استکباری در غائله اخیر کشور برای خواندن ذائقه بود و ملت بزرگ ایران در ۲۲ بهمن ذائقه خود را نشان خواهد داد، آنجا به دمشنان خود خواهیم گفت «وهمّوا بما لم ینالوا».

حضور در صحنه وظیفه ملی و دینی است

نماینده ولی فقیه در استان راهپیمایی ۲۲ بهمن را مظهر اقتدار ملی، استقامت، عزم و اراده ملی و به مثابه رفراندوم ملی و روز یأس دشمن و نمایش عظیم قدرت ملت و انقلاب دانست و تاکید کرد: حضور در صحنه، یک وظیفه ملی و دینی است.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ هر وقت ملت ایران در صحنه نبوده، دشمنان ما کشور ما را تقطیع و ضربات جبران ناپذیری وارد کرده اند، افزود: ملت ایران یک ویژگی مهمی دارد که آن را از انقلاب به ارث برده است و آن اینکه هر وقت احساس می کند دشمن قصد توطئه دارد به صورت ید واحده به صحنه می آید و قدرت انقلاب و قدرت مردمی را به نمایش می گذارد.

حضور یکپارچه؛ ویژگی مهمی که مردم از انقلاب به ارث برده‌اند

عاملی تصریح کرد: این همان دموکراسی حقیقی است که غرب، تحمل دیدن آن را ندارد. آنچه مهم و عمده است، این است که ملت، احساس و اعتقاد دارند که خودشان صاحب کشور و صاحب انقلابند.

وی بیان داشت: ما امسال در راهپیمایی ۲۲ بهمن این آیه را خواهیم خواند «ان فرعون و هامان و جنودهما کانوا خاطئین» رسول گرامی اسلام در خروج از مکه یک مشت خاک برداشت و به صورت مشرکین انداخت و فرمود «شاهت الوجوه». ما امسال در ۲۲ بهمن در برابر شیطنت ها و جنایت های ریز و درشت آمریکا در برابر ملت ما به آنها خواهیم گفت شاهت الوجوه.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم تصویر واقعیت های قبل از انقلاب به نسل جدید، به شاخصه حفظ تمامیت ارضی کشور پرداخت و یادآور شد: در طول ۲۰۰ سال گذشته خاک و سرزمین ما تاراج شده و ۶۰ درصد ایران زمان صفویه در حکومت های قاجار و پهلوی از دست رفته است.

لزوم تصویر واقعیت‌های قبل از انقلاب به نسل جدید

وی در این خصوص به حراج خاک ایران عزیز در زمان پهلوی اول و دوم اشاره کرد و ادامه داد: کوه های آرارات با ۸۰۰ کیلومتر دامنه که سرمنشأ آب ارس و ارومیه بود در زمان رضاخان به دولت آتاتورک واگذار شد. این خیانت در سال ۱۳۱۶ و با فشار انگلیس بر رضاخان صورت گرفت.

عاملی افزود: رضاخان عشایر ایران در مرز افغانستان را قلع و قمع کرد ولی نتوانست ژاندارمری را در آنجا مستقر کند. لذا افغان‌ها هجوم آوردند و بخش بسیار زیادی از اراضی ایران را اشغال و سپس با حکمیت فخرالدین آلتای از ترکیه کل اراضی اشغالی به آنها واگذار شد.

وی با بیان اینکه انگلیسی ها برای اینکه عراق عضو پیمان سعدآباد بشود به رضا خان فشار آوردند تا در مورد اروند کوتاه بیاید، عنوان کرد: باقر کاظمی وزیرخارجه وقت ایران در خاطراتش می گوید «ما نزد رضاشاه رفتیم. نوری سعید وزیر خارجه عراق آمد و گریه و زاری کرد که بگذارید این رودخانه مال ما باشد. شما دریای فارس و عمان را دارید اما ما هیچ چیز نداریم!" رضاشاه گفت "خوب اروند را به اینها بدهید!»

حاتم بخشی شاه از اراضی ایران وحشتناک بود

نماینده ولی فقیه در استان متذکر شد: روس ها طبق قرارداد ۱۹۲۱ متعهد بودند که منطقه فیروزه را که ییلاق عشق آباد پایتخت ترکمنستان است و منطقه خلیج حسین قلی را به ایران عودت دهند. وقتی رضاخان رئیس الوزراء شد، محرمانه با روس ها مذاکره کرد که من حق ایران را مسکوت می گذارم شما در برابر آن به خلع دولت قاجار راضی باشید و او اینگونه منطقه بسیار نفیسی از کشور را به ثمن بخس و پایین تر از بخس فروخت.

وی با تاکید بر اینکه حاتم بخشی پسر رضاشاه از اراضی ایران بسیار وحشتناک تر از پدر بود، تصریح کرد: او در مرحله اول در اثر فشار انگلیس بخشی از سیستان را به افغانستان واگذار کرد در مرحله دوم باز انگلیس فشار آورد که حساس ترین نقطه خلیج فارس یعنی بحرین باید از ایران جدا شود.

عاملی یادآور شد: «علم» وزیر وقت دربار شاه موضوع را به شاه می گوید و شاه جواب می دهد «به سفیر انگلیس بگو این کار من خودکشی است. این یک خیانت بزرگ به ملت ایران است»؛اما بحرین فقط با اراده انگلیسی ها از ایران جدا شد تا آمریکا و انگلیس و فرانسه برای خود پایگاه دریایی داشته باشند.

۳دستگاه خودرو جایزه دانش آموزان اردبیلی دارای رتبه زیر ۱۰ کنکور

وی همچنین با لزوم ارتقا رتبه دانش آموزان این استان در کنکور تاکید و اضافه کرد: امسال سه خودرو به عنوان جایزه برای دانش آموزانی که در کنکور زیر ۱۰ رتبه بیاورند، اختصاص داده شده است.

خطیب جمعه اردبیل با اشاره به استعداد ذاتی فرزندان استان ابراز امیدواری کرد که این حرکت شایسته فرهنگی که از سوی چند واحد تولیدی بخش خصوصی صورت می گیرد، عاملی برای موفقیت بیشتر دانش آموزان استان اردبیل شود.      

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار