شهردار اردبیل مطرح کرد؛
شهردار اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر یک‌ میلیون مترمربع از مساحت اردبیل آسفالت‌ریزی شده است.
کد خبر: ۵۶۳۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶ 09 February 2018
 

به گزارش تابناک اردبیل، حمید لطف‌اللهیان شامگاه جمعه در تشریح پروژه‌های عمرانی اولویت‌دار شهرداری اردبیل تصریح کرد: میزان آسفالت استفاده شده برای این مساحت بالغ بر ۲۴۰ هزار تن است.

وی با یادآوری لطمات قابل توجه یخبندان و بارش برف به آسفالت معابر ادامه داد: امسال آسفالت‌ریزی با کیفیت بالا و متناسب با آب و هوا و اقلیم شهر انجام شده است.

شهردار اردبیل در خصوص مضرات نمک‌پاشی برای آسفالت معابر نیز اضافه کرد: از سال گذشته مضرات نمک‌پاشی به آسفالت و محیط‌زیست شهری را مطرح کرده و از شهروندان درخواست کردیم تأکید مکرر برای نمک‌پاشی نداشته باشند.

لطف‌اللهیان افزود: هرچند میزان نمک‌پاشی در سال جاری کاهش یافته اما نمی‌توان آن را به صورت کامل لغو کرد و در صورتی که تردد خودروها با احتیاط انجام شده و خود شهروندان مراعات کنند، نمک‌پاشی را کاهش می‌دهیم.

وی متذکر شد: مخلوط شن و نمک منجر به سائیدگی آسفالت شده و از سویی بعد از ذوب شدن با آب‌های سطحی مخلوط شده و به محیط‌زیست شهری و آب‌های زیرزمینی لطمه وارد می‌سازد.

پل قدس سال ۹۸ به اتمام می‌رسد

شهردار اردبیل همچنین مهم‌ترین پروژه عمرانی شهرداری را پل قدس عنوان کرد و بیان داشت: فاز اول این پروژه به اتمام رسیده اما برای رفع مشکلات ترافیک ایستگاه سرعین باید فاز بعدی نیز هرچه سریع‌تر اجرا شود.

به گفته لطف‌اللهیان پل قدس دارای سازه فلزی و بتنی بوده و ۲۱ حرکت ترافیکی در آن تعبیه شده که می‌توان گفت مهم‌ترین پروژه عمرانی شهر اردبیل است.

وی افزود: در نظر داریم فاز بعدی را در سال ۹۸ به اتمام رسانده و این پروژه را که یکی از ضروریات شهر اردبیل است، به بهره برداری برسانیم.

شهردار اردبیل به پیشبرد پروژه‌های عمرانی ریزودرشت به تعداد ۴۶۰ مورد اشاره و تصریح کرد: هفته آینده بودجه تقدیم شورا شده و تلاش بر این است پروژه‌ها به سرعت انجام شوند.

سالانه ۲۰ هکتار فضای سبز ایجاد می‌کنیم

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت فضای سبز خالص شهری اشاره و تأکید کرد: سرانه فضای سبز در سال ۹۴، حدود ۷.۱ مترمربع برای هر شهروند بوده و با ایجاد ۲۰ هکتار فضای سبز در سال گذشته این رقم به ۷.۵ مترمربع افزایش یافت.

لطف‌اللهیان افزود: ایجاد سالانه ۲۰ هکتار فضای سبز در دستور کار شهرداری است و سال آینده سرانه فضای سبز را به هشت مترمربع برای هر شهروند افزایش می‌دهیم.

شهردار اردبیل یکی از ضروریات مرتبط با فضای سبز را نگه‌داری آن دانست و خواستار مشارکت شهروندان در این خصوص شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار