رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل از ثبت ۲۷ وقف جدید در سال ۹۶ در اردبیل خبر داد و گفت: برای ۱۷ پرونده موقوفات این شهرستان به ارزش یک میلیارد ریال امسال حکم قضایی صادر شده است.
کد خبر: ۵۶۲۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲ 06 February 2018

به گزارش تابناک اردبیل، بهروز خدایی در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: در سطح شهرستان اردبیل 302 موقوفه با چهار هزار و 807 رقبه وجود دارد و امسال یک هزار و 536 رقبه ملک از موقوفات با قیمت‌‌گذاری کارشناسی و عادلانه اجاره داده شده و درآمد حاصل از آنها در راستای عمل به نیات واقفین هزینه خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل از ثبت 27 وقف جدید در سال 96 در اردبیل خبر داد و تصریح کرد: برای 17 پرونده موقوفات این شهرستان به ارزش یک میلیارد ریال امسال حکم قضایی صادر شده و در زمینه دریافت سند 282 هکتار زمین موقوفه نیز اقدام شده است که ارزش تقریبی این زمین‌ها یک هزار و 500 میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی با اشاره به مرمت و بهسازی دو هزار متر مربع از موقوفات و احیای زائرسرای سرعین به میزان یک هزار و 500 مترمربع و موقوفات مجتمع تجاری و خدمات میدان پلیس به مساحت سه هزار مترمربع گفت: در راستای توسعه و عمران امامزاده صالح به مساحت یک هزار و 500 متر مربع دو میلیارد ریال، امامزاده سیدصدرالدین به مساحت سه هزار مترمربع بیش از پنج میلیارد ریال، امامزاده عبدالعزیز نیار به مساحت یک هزار متر مربع 1.5 میلیارد ریال و امامزاده سیدابوالقاسم سرعین به مساحت 500 متر مربع نیز پنج میلیارد ریال هزینه شده است.

خدایی از تهیه طرح جامع برای 10 امامزاده اردبیل و آغاز عملیات اجرایی آنها در آینده نزدیک خبر داد و افزود: سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه برای شفافیت درآمدها و هزینه‌های موقوفات در راستای جلوگیری از انحراف در تقسیم درآمدها و نحوه هزینه کردن آنها راه‌اندازی شده  و اداره تحقیق نیز برای تطابق اسناد هزینه با نیت واقفین تشکیل شده و در این راستا اقدام می‌کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل از برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در روز دهم اسفندماه خبر داد و گفت: این آزمون در چهار موضوع و 24 رشته برگزار و برگزیدگانی که بالای 70 نمره را کسب کنند در آزمون شفاهی شرکت می‌کنند که تاکنون سه هزار و 500 نفر از شهرستان اردبیل در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار