رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۳۲ پروژه کشاورزی در سطح استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد که تعداد ۶ پروژه در حوزه آب و خاک است.
کد خبر: ۵۶۲۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲ 06 February 2018

 به گزارش تابناک اردبیل، عدیل سروی در جلسه بررسی پروژه‌های قابل افتتاح دهه در اردبیل اظهار داشت: در دهه فجر انقلاب اسلامی تعداد 6 پروژه در حوزه آب و خاک به بهره‌برداری می رسد که برای اجرای آنها 136 هزار و 900 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای تعداد 650 نفر به صورت مستقم اشتغال ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: احداث کانال آب آور روستای ایلخچی و هریس از سد ایلخچی یکی از مهمترین این طرح‌ها محسوب می‌شود که با صرف اعتبار دو میلیارد و 700 میلیون ریال زمینه‌های لازم برای استفاده بهینه از آب کشاورزی و جلوگیری از هدر رفت آن را فراهم ساخته است حجم عملیات این طرح 600 متر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: طرح انتقال آب کشاورزی باغات ازناو گیوی و آقامیرلو نیز که به طول یک هزار و 326 متر اجرا شده است با صرف اعتبار 700 میلیون ریال زمینه اشتغال تعداد 250 نفر را به صورت مستقیم ایجاد می کند.

سروی گفت: کانال آبیاری سید کندی نیز در شهرستان گرمی به طول  1.5 کیلومتر و با صرف اعتبار 2 هزار میلیارد ریال نیز به بهره‌برداری خواهد رسید و زمینه اشتغال برای تعداد 150 نفر را ایجاد خواهد کرد، یکی دیگر از پروژه‌های مهم نیز که در این شهرستان به بهره‌برداری خواهد رسید راه‌اندازی ناحیه یک عمرانی پایاب سد گیلارلو به مساحت 400 هکتار  با صرف اعتبار 100 هزار میلیون ریال زمینه اشتغال تعداد 70 نفر را فراهم خواهد ساخت و 400 هکتار از اراضی دیم منطقه نیز تحت پوشش سیستم‌های نوین آبیاری قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: سد خاکی قورت تپه نیز به ظرفیت 250 هزار مترمکعب با صرف اعتبار 23 هزار میلیون ریال زمینه‌های اشتغال تعداد 90 نفر را نیز فراهم می‌کند و از طرح‌های دیگری که در حوزه آب و خاک در شهرستان مشگین‌شهر به بهره‌برداری خواهد رسید می‌توان به استخر قره‌چی علیا به ظرفیت 55 هزار مترمکعب اشاره کرد که برای تکمیل آن 6 هزار میلیون ریال اعتبار هزینه شده و با بهره‌برداری از آن برای تعداد 40 نفر کارآفرینی ایجاد می شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار