معاون دادگستری استان:
سالانه ۶۰ هزار پرونده کیفری و جزایی در محاکم قضایی استان اردبیل تشکیل می‌شود که نیمی از این تعداد مربوط به درگیری و خشونت است.
کد خبر: ۵۶۲۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷ 05 February 2018

به گزارش تابناک اردبیل، یوسف خدادادی امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: سالانه 60 هزار پرونده کیفری و جزایی در محاکم قضایی استان اردبیل تشکیل می‌شود که نیمی از این تعداد مربوط به درگیری و خشونت است و این در حالی بوده که این میزان در مجموع پرونده‌های کشوری یک چهارم است.

وی با بیان اینکه حتی در برخی مواقع یک تصادف رانندگی کوچک که 50 هزار تومان خسارت داشته اما به دلیل درگیری طرفین، منجر به خسارت 50 میلیون تومانی می‌شود، تصریح کرد: عمده دلیل این رفتارها ضعف گفتمان در روابط اجتماعی بوده که منجر به لحن تند و خشونت و درگیری می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزود: این در حالی است که میزان جرائم سنگین نظیر آدم‌ربایی و سرقت مسلحانه در اردبیل در حد بسیار پایینی بوده و به ندرت اتفاق می‌افتد که باید با اقدامات فرهنگی تلاش کنیم تا میزان درگیری نیز کاهش یابد.

خدادادی با تاکید بر همکاری و مشارکت همگانی در راستای ترویج فرهنگ عفو و گذشت بیان کرد: با توجه به پیشینه مذهبی استان و فرهنگ عاشورایی که در استان وجود دارد باید تلاش کنیم تا با استفاده از ظرفیت آموزه‌های دینی و مذهبی در راستای کاهش خشونت و درگیری گام برداریم.

وی طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و خشونت را از جرائم اولویت‌دار استان برشمرد و گفت: فقر و بیکاری به عنوان عوامل تأثیرگذار در وقوع جرائم به نوبه خود می‌توانند آسیب‌های آجتماعی و تبعات سوء متعددی در جامعه در پی داشته باشد که متأسفانه از حیث بیکاری  استان اردبیل از نظر آماری بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با اشاره به معضل اعتیاد و علل گرایش به آن افزود: متأسفانه آمار اعتیاد در کشور بالاست و از سوی گرایش به مواد مخدر صنعتی نسبت به سنتی افزایش یافته و نیز کاهش سن اعتیاد که نگران کننده است را شاهد هستیم، هوشیاری بیشتر خانواده‌ها و نهادهای متولی را می‌طلبد تا با فرهنگ‌سازی بنیادی و تشریح عواقب خطرناک آن، زمینه‌های گرایش به این مواد خانمانسوز در جامعه از بین برود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار