کد خبر: ۵۶۲۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳ 05 February 2018

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای عوارض هشت درصدی مبلغ برق مصرفی را در بودجه ۹۷ به تصویب رساندند که طبق گفته‌های مدیرعامل توانیر این مساله برای یکسان سازی دریافت عوارض از مشترکان مناطق مختلف است.

آرش کردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در تشریح جزییات تغییر جدید در قبوض برق، اظهار کرد: تا کنون عوارض هشت درصدی روی هر کیلوات ساعت مصرف محاسبه می شد اما اکنون بنا شده این مبلغ روی بهای مصرفی از مشترکان محاسبه و اخذ شود.

به گفته وی در برخی از استان ها مانند خوزستان میزان مصرف برق ذاتا بالا است و مشترکان در این نوع مناطق در قیاس با مناطق دیگر کشور مصرف بالاتری دارند بر همین اساس با شبیه سازی که صورت گرفت این مبلع هشت درصد تعیین شد و از این به بعد مبلغ دریافتی روی بهای مشترکان محاسبه می‌شود.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در آخرین جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه در بخش درآمدی، بند «ه» تبصره شش لایحه مربوط به عوارض هشت درصدی مبلغ برق مصرفی در بودجه ۹۷ را به تصویب رساندند که بر اساس آن عوارض تامین منابع اجرای طرح‌های توسعه‌ای و نگهداری شبکه‌های روستایی و تولید برق تجدیدپذیر و پاک به میزان هشت درصد برق مصرفی در سقف ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تعیین می‌شود.

طبق این مصوبه، مشترکان روستایی و چاه‌های کشاورزی از شمول حکم این بند معاف هستند. این بند با ۱۳۹ رای موافق، ۶۴ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۴۰ نماینده حاضر به تصویب رسید. پیش از تصویب این بند، برخی نمایندگان نسبت به افزایش قیمت برق در شرایط فعلی کشور هشدار دادند و گفتند که این امر به مصلحت نیست.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار