مراسم تجلیل از دستگاه‌های اجرایی برتر استان اردبیل در حوزه‌های امر به معروف و نهی از منکر، صیانت از حقوق شهروندی، عفاف و حجاب و پشتیبانی از مدافع حرم برگزار شد.
کد خبر: ۵۶۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸ 05 February 2018

به گزارش تابناک اردبیل، مراسم تجلیل از دستگاه‌های اجرایی برتر استان اردبیل در حوزه‌های امر به معروف و نهی از منکر، صیانت از حقوق شهروندی، عفاف و حجاب و پشتیبانی از مدافع حرم در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل برگزار شد.

در این مراسم از دستگاه‌های اجرایی برتر استان اردبیل که عملکرد مناسبی در حوزه‌های یاد شده داشتند، با اهدای لوح و تندیس تجلیل به عمل آمد.

ارائه مستندات توسط دستگاه‌های اجرایی ملاک انتخاب ادارات برتر

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل در این مراسم اظهار داشت:‌ انتخاب دستگاه‌های برتر بر اساس نتیجه ارزیابی عملکرد ادارات استان اردبیل در حوزه‌های امر به معروف و نهی از منکر، صیانت از حقوق شهروندی، عفاف و حجاب و پشتیبانی از مدافع حرم است.

شفیع شفیعی گفت: فعالیت ستاد صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب، ابلاغیه شورای انقلاب فرهنگی است که به دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل ابلاغ شده و بر اساس مستندات ارائه شده توسط دستگاه‌های اجرایی، بازرسان در این دستگاه‌ها حضور داشته و دستگاه‌های اجرایی که از 100 نمره، نمره بالای 80 کسب کردند، امروز تجلیل می‌شوند.

وی تصریح کرد: متأسفانه حدود 12 دستگاه اجرایی استان اردبیل مستندات لازم را به ستاد ارسال نکرده‌اند و امیدواریم که این دستگاه‌های اجرایی نیز به این موضوع اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل افزود: ملاک انتخاب دستگاه‌ اجرایی برتر در مرحله نخست، ارائه مستندات توسط دستگاه‌های اجرایی بوده و بعد از آن بازرسان، نتیجه فعالیت‌ها را رصد می‌کنند.

شفیعی بیان کرد: انتخاب دستگاه‌های اجرایی برتر در حوزه پشتیبانی حرم نیز به صورت مشترک با ستاد پشتیبانی از مدافعان حرم استان اردبیل صورت گرفته است.

رتبه سوم استان اردبیل در پشتیبانی از مدافعان حرم

مسئول ستاد پشتیبانی از مدافعان حرم استان اردبیل نیز در این مراسم اظهار داشت: میزان واریز کمک‌های نقدی، استمرار کمک‌های نقدی و راه‌اندازی کمیته کمک به مدافعان حرم از جمله معیارهای انتخاب دستگاه‌های اجرایی برتر استان اردبیل در حوزه پشتیبانی از مدافعان حرم است.

سید شفیع حسینی گفت: تمامی کمک‌های دستگاه‌های اجرایی استان به ستاد پشتیبانی از مدافعان حرم اردبیل اختیاری، شرعی و قانونی بوده است به طوری که به اختیار خود کارمندان ادارات، ماهیانه به صورت مبلغی کسر از حقوق کارمندان جمع آوری و به ستاد واریز شده است.

وی تصریح کرد: از تمامی اقشار مختلف مردم و دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل نهایت تشکر و قدردانی را داریم چرا که استان اردبیل جزء استانهای برتر کشور در کمک‌های نقدی به مدافعان حرم را داشته و رتبه سوم کشور در این رابطه متعلق به استان اردبیل است.

مسئول ستاد پشتیبانی از مدافعان حرم استان اردبیل گفت: فعالیت‌های ستاد پشتیبانی از مدافعان حرم استان اردبیل از راهنمایی‌های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نشأت گرفته و در شهرستان‌ها نیز، ائمه جمعه ریاست ستاد پشتیبانی را بر عهده دارند.

توجه دستگاه‌های اجرایی به تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر

بلندی، مسئول ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار داشت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در طول سالهای گذشته در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل تشکیل شده و خوشبختانه خلاءهای موجود قانونی نیز، در قانونی که سال 94 در راستای حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر در مجلس تصویب شد، برطرف شده است.

وی گفت: بر طبق این قانون اگر فردی در راستای انجام وظیفه امر به معروف و نهی از منکر، دچار جراحات شده و یا فوت کند، جانباز و شهید تلقی گرفته و تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار می‌گیرد.

مسئول ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل افزود: در راستای انجام برنامه‌های امر به معروف و نهی از منکر، دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل دو وظیفه مهم دارند که در ابتدا اجرای برنامه‌های متمرکز تدوین شده در تهران و برنامه‌ریزی منطقه‌ای توسط دستگاه اجرایی است/

بلندی تصریح کرد: یکی دیگر از مواردی که باید دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل به آن توجه داشته باشند، تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های اجرایی است.

تجلیل از دستگاه‌های برتر استان اردبیل

در این مراسم از شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل، جهاد کشاورزی استان، امور مالیاتی، امور اقتصادی و دارایی استان، دانشگاه علوم پزشکی استان، بنیاد شهید و امور ایثارگران، دیوان محاسبات، دادگستری استان اردبیل،‌ بانک صادرات، مرزبانی استان، ثبت اسناد و املاک، شرکت مخابرات استان، اداره کل بازرسی، آب و فاضلاب شهری و حج و زیارت در راستای پشتیبانی مدافعان حرم تجلیل شد.

در راستای صیانت حقوق شهروندی و عفاف و حجاب، از شرکت توزیع نیروی برق، جهاد کشاورزی، امور مالیاتی، تبلیغات اسلامی، ورزش و جوانان استان، آموزش و پرورش استان، آب منطقه‌ای، امور اقتصادی و دارایی، علوم پزشکی، اوقاف و امور خیریه، میراث فرهنگی استان، صنعت، معدن و تجارت استان، هلال احمر استان، شهرداری اردبیل و نیروی انتظامی تجلیل بعمل آمد.

همچنین از اداره کل امور مالیاتی استان، ورزش و جوانان، شهرداری اردبیل، اداره کل زندان‌های استان، فنی و حرفه ای، انتقال خون، دانشگاه جامع علمی و کاربردی و اداره کل حفاظت از محیط زیست استان در رابطه با اجرای برنامه‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تجلیل شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار