در حاشیه وعده عبور راه‌آهن از مشگین‌شهر؛
بی‌اعتنایی افکار عمومی در مواجهه با وعده‌های نشدنی که مصداق بارز آن طرح راه‌آهن اردبیل- پارساباد است چه بسا می‌تواند بی‌اعتمادی عمومی را تشدید کند.
کد خبر: ۵۶۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲ 04 February 2018

به گزارش تابناک اردبیل،‌ اکبر بهنام‌جو امروز در جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی در مشگین‌شهر در اظهارنظری با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان برای راه‌اندازی رشته آبدرمانی پزشکی، آبگرم‌های مشگین شهر را همانند چاه نفت توصیف کرد که به گفته او می‌تواند زمینه‌ساز توسعه منطقه با جلب و جذب گردشگران باشد.

وی برای اثبات گفته خود در اهمیت ویژه و اختصاصی این شهرستان در حوزه گردشگری وعده داد که در پروژه راه‌آهن، شهرستان مشگین‌شهر نیز در نظر گرفته می‌شود و مردم این منطقه یقین داشته باشند که راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد از مشگین‌شهر نیز عبور خواهد کرد تا مردم این منطقه نیز از مواهب آن برخوردار شوند!

سخنان استاندار اردبیل مصداق ضرب‌المثل «سکه نقد به از حلوای نسیه» است؛ به این معنا که هر چیزی نقد به دست ما برسد، هرچند کم و ناچیز خیلی بهتر از چیزی است که با وعده و وعید زیاد به دست ما برسد، هرچه قدر هم که با ارزش باشد.

آقای اکبر بهنام‌جو در شرایطی وعده عبور راه‌آهن از مشگین‌شهر آن هم از طریق مسیر راه‌آهن اردبیل- پارساباد را مطرح می‌کند که اخیراً طبق برنامه زمانبندی به مردم استان قول داده است که با تامین اعتبار پروژه راه‌آهن میانه- اردبیل که رقمی حدود هزار میلیارد تومان برآورد می شود، خواهد تواست در 3 سال آینده قطار را به اردبیل بیاورد.

با محاسبه ساده می‌توان گفت از آنجایی که با گذشت نزدیک به 15 سال از کلنگ‌زنی پروژه راه‌آهن اردبیل-میانه که گفته می‌شود در طول این مدت کمتر از 50 درصد پیشرفت فیزیکی را تجربه می‌کند و تکمیل و راه‌اندازی آن همچنان در اما و اگر مانده است استاندار عملگرا با چه محاسبه‌ای وعده عبور قطار از مشگین‌شهر و از مسیر راه‌آهن اردبیل- پارساباد را مطرح می‌کند که به گفته بهروز ندایی معاون عمرانی استانداری،این طرح در مرحله مطالعه قرار دارد!

استاندار محترم اردبیل نیک می‌داند که سکوت و بی‌اعتنایی افکار عمومی در مواجهه با وعده‌های نشدنی که مصداق بارز آن طرح راه‌آهن اردبیل- پارساباد است چه بسا می‌تواند بی‌اعتمادی عمومی را تشدید کند و اینجاست که می‌توان گفت طرح راه‌آهن اردبیل- پارساباد پیشکش! و بهتر است آقای بهنام‌جو درباره وعده تکمیل 3 ساله راه‌اهن میانه اردبیل که قرار است روزشمار آن در انظار عمومی تعبیه شود، برنامه ریزی و تلاش کند.

بیراهه نیست که بگوییم طرح چنین وعده‌ای از سوی بهنام‌جو مغایر با تعهد و میثاق او با مردم استان است؛ او به کرات تاکید کرده که وعده‌ای را نخواهد داد که امکان اجرای آن نباشد.

 انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خیاو اوغلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
اگر استاندار بازنشسته وپروازی سابق ، پروژه حیاتی راه آهن را تعطیل نمیکرد تا حالا این پروژه تمام شده بود وزمینه برای اتصال سایر شهرستانهای استانمان به راه آهن سراسری فراهم میشد...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار