فرماندار خلخال گفت: با مشارکت خیرین مدرسه ساز 21 مدرسه با 103 کلاس درس در این شهرستان احداث و تحویل آموزش و پرورش مناطق سه گانه خلخال شده است.
کد خبر: ۵۶۱۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶ 04 February 2018

به گزارش تابناک اردبیل، فریدون بابایی در آئین بهره برداری از طرح بازسازی و مقاوم سازی مدرسه شهید دستغیب روستای خانقاه بفراجرد افزود: امسال با هدف تکمیل طرح های نیمه تمام فضاهای آموزشی و تعمیر و تجهیز مدارس این شهرستان توجه ویژه ای به افزایش اعتبارات عمرانی فضاهای آموزش منطقه شد.


او گفت: در سال جاری اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل علاوه بر تجهیز مدارس نوساز خلخال برای تجهیز مدارس قدیمی خلخال بیش از 2 میلیارد ریال هزینه کرد.


وی با قدردانی از تلاش خیرین مدرسه ساز در کمک به اجرا و تکمیل چند طرح عمرانی آموزشی خلخال افزود: اجرای طرح بهسازی و مقاوم سازی مدرسه روستای خانقاه بفراجرد نمونه ای از تلاش خیرین مدرسه ساز در توسعه فضاهای آموزشی در مناطق محروم روستایی این شهرستان است.


وی با بیان اینکه با مخروبه شدن ساختمان مدرسه قدیمی روستای خانقاه بفراجرد مقطع دبیرستان از این روستا حذف و دانش آموزان برای ادامه تحصیل به مرکز شهرستان مراجعه می کردند، اظهار کرد: امسال به کمک خیرین این روستا و صرف اعتباری بالغ بر 520 میلیون ریال ساختمان مخروبه این مدرسه بهسازی ، مقاوم سازی ، تجهیز و تعمیر شد.


وی افزود: با فراهم شدن زمینه حضور دوباره دانش آموزان در این مدرسه ، 31 دانش آموز مقطع دوره اول متوسطه مشغول تحصیل شدند.


او همچنین با قدردانی از خیرین و مسئولان اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل در آماده سازی به موقع این مدرسه و اجرا و تکمیل عملیات عمرانی بهسازی ساختمان آن گفت: بازسازی و مقاوم سازی مدرسه این روستا تابستان امسال اجرا شد.


شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد. مهرماه امسال بیش از 13 هزار دانش آموز در شهرستان خلخال راهی مدارس شدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار