رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد؛
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: استان اردبیل در ابتلا به سرطان معده رتبه دوم کشور را داراست.
کد خبر: ۵۶۱۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱ 03 February 2018
به گزارش تابناک اردبیل،قدرت اخوان اکبری در بازدید از بیمارستان امام رضای اردبیل اظهار کرد: در بحث سرطان گوارش اعم از معده و مری آمار مبتلایان استان اردبیل بالاست اما به نسبت میانگین کشوری رقم نگران کننده‌ای به نظر نمی‌رسد و به هیچ وجه عنوان سونامی سرطان را در اردبیل قبول نداریم.

وی با بیان اینکه در کشورمان از هر 100 هزار نفر 130 نفر مبتلا به سرطان هستند، خاطرنشان کرد: این میانگین در برخی از کشورها 600 تا 700 مورد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به اینکه علاوه بر راه‌اندازی مرکز غربالگری سرطان و همچنین رادیوتراپی در اردبیل مرکز تحقیقات گوارش در این استان راه افتاده است، اظهار کرد: چهار طرح تحقیقاتی بزرگ در سطح ملی و منطقه‌ای در اردبیل در حال انجام است که در مدت 10 سال و با پوشش جمعیتی 26 هزار نفر انجام می‌شود که سعی بر این است تا روی باکتری‌های عامل ایجاد زخم معده و همچنین تاثیرگذاری آسپرین در کاهش سرطان معده بررسی‌های جامع انجام شود.

اخوان اکبری گفت: در سالجاری 5 هزار نفر در قالب این طرح در استان اردبیل تحت پوشش این مطالعات و تحقیقات قرار گرفته‌اند و در طول 10 سال این کار ادامه یافته تا نتایج تحقیقات به صورت جامع و کامل مورد توجه قرار گیرد.

وی در مورد مشکلات به وجود آمده در باب نوبت‌دهی اینترنتی به بیماران در کلینیک‌ها بیان کرد: در این زمینه و به ویژه در برخی رشته‌های تخصصی نوبت‌دهی با مشکلاتی روبرو بوده اما امیدواریم با توسعه تجهیزات و امکانات پزشکی – درمانی هم در بیمارستان امام خمینی و هم راه‌‌اندازی بیمارستان امام رضا و ترومای اردبیل بخشی از این مشکلات برطرف شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در مورد بیمارستان ترومای اردبیل نیز گفت: این پروژه 10 سال است که در حال اجراست و با توجه به استهلاک و نامناسب بودن فضای اولیه این بیمارستان تصمیم گرفتیم تا نسبت به بازنگری و تغییرات در این بیمارستان اقدام کنیم که با نقشه به روزتر بیمارستان ترومای اردبیل با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست که امیدواریم سال آینده شاهد افتتاح و بهره‌برداری از آن باشیم.
 
به نوشته ایسنا، اخوان اکبری خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد بیمارستان ترومای اردبیل که انتقال بخش عظیمی از بیمارستان فاطمی را به این مجموعه شاهد خواهیم بود نقل و انتقال آن در فصل پائیز انجام شود تا در شرایط بهتر بهره‌برداری از آن را شاهد باشیم.

وی اظهار کرد: در آینده‌ای نزدیک رشته توریسم درمانی نیز در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل راه‌‌اندازی خواهد شد که با اخذ مجوز برای دانشکده طب سنتی برای اولین بار در کشور با گذراندن دوره‌های تخصصی برای پزشکان شاهد راه‌اندازی این رشته و رونق گردشگری در استان اردبیل خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تکمیل طرح پردیس دانشگاهی علوم پزشکی و فعال شدن سایت‌های آن را یادآور شد و بیان کرد: این سایت دانشگاهی در 80 هکتار از سال 72 در قالب طرح جامع در حال انجام است و ما سال آینده شاهد احداث کتابخانه مرکزی دانشگاه و دانشکده پیراپزشکی خواهیم بود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار