مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از صدور اخطاریه زیست محیطی و معرفی تعدادی از دهیاران و بخشداران این استان به مراجع قضایی خبر داد.
کد خبر: ۵۵۶۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲ 23 January 2018

به گزارش تابناک اردبیل، محمد خداپرست در کارگاه آموزشی توانمندسازی زیست محیطی دهیاران روستاهای بخش مرکزی، ثمرین و هیر گفت: این اداره کل همچنین در زمینه برخورد با آلودگی‌ های ناشی از رهاسازی پسماندهای نایلونی در مزارع و کشتزارهای جالیزی منطقه مغان با 28 نفر از زارعان به دلیل عدم جمع‌ آوری نایلون ‌های مورد استفاده از سطح مزارع در شهرهای بیله‌ سوار ، جعفرآباد و پارس‌ آباد برخورد قانونی کرد.
او اظهار کرد: مکان ‌یابی محل ‌های جدید دفن زباله در شهرهای بیله ‌سوار ، گرمی ، خلخال و نیر ، بی‌ خطرسازی پسماندهای عفونی در بیمارستان ‌های استان و فعالیت بخش خصوصی در بی‌ خطر سازی پسماندهای عفونی مطب‌ ها، درمانگاه‌ ها، آزمایشگاه‌ های تشخیص طبی و سایر مراکز بهداشتی و موافقت با استفاده از کیسه ‌های آنتی‌ باکتریال در جمع ‌آوری و نگهداری پسماندهای عفونی از دستاوردهای کارگروه مدیریت پسماند استان است. 
به گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل ، رامین جمشیدی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردبیل نیز در این نشست با تاکید بر لزوم مدیریت صحیح پسماندهای روستایی توسط دهیاران گفت: روند تغییر کیفی زباله‌ های روستایی و افزایش پسماندهای نایلونی و بطری ‌های پلاستیکی در میان پسماندهای تولیدی خانوار روستایی زنگ خطری برای طبیعت و محیط زیست سالم روستا است. 
افلاکی ، معاون سیاسی و فرهنگی فرمانداری اردبیل به بیان برخی مشکلات و معضلات موجود در زمینه عدم رعایت اصول فنی و زیست محیطی در بحث پسماند پرداخت و جمع آوری و دفع اصولی و بهداشتی زباله را یکی از وظایف اصلی دهیاران برشمرد.
در ادامه ، کارگاه آموزشی با موضوع پسماند و روش‌های دفع و مدیریت اصولی و بهداشتی زباله ارائه شد.
سرانه تولید پسماند در استان اردبیل بیشتر از میانگین کشوری است ، سرانه تولید پسماند در کشور حدود 256 کیلوگرم برای هر نفر در سال می باشد در حالی که این رقم در استان اردبیل برای هر نفر در سال 275 کیلوگرم می باشد.
فقط در شهر اردبیل روزانه 300 تن زباله تولید، جمع آوری و دفع می شود و جمع آوری و دفع هر کیلو زباله برای شهرداری 300 ریال هزینه دارد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار