کد خبر: ۵۵۶۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸ 23 January 2018
 
 
 
اگزما موجب شکل گیری راش های قرمز و خارش پوست می شود. استرس یکی از عواملی است که می تواند شرایط اگزما را وخیم‌تر سازد.

استرس یکی از دشمنان اصلی سلامت انسان محسوب می شود، به ویژه اگر حالت مزمن به خود بگیرد. استرس می تواند بر قسمت های مختلف بدن از جمله قلب، مغز و پوست اثر منفی بگذارد.

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "ریدرز دایجست"، زمانی که استرس دارید به پوست خود آسیب وارد می کنید و اگر به مشکلات پوستی مبتلا باشید، شرایط آنها را وخیم‌تر می کنید.

استرس و سوریازیس

رابطه استرس و شرایط پوست 

سوریازیس یکی از بیماری های پوستی است که ممکن است به واسطه استرس تشدید شود. محرک های استرس و رویدادهای که در زندگی با آنها مواجه می شوید ممکن است به شعله ور شدن سوریازیس در افراد مبتلا به این بیماری منجر شود.

مد نظر قرار دادن راهبردهای مقابله با استرس به واقع در مدیریت سوریازیس ضروری است. مدیتیشن یکی از ابزارهایی است که می توانید برای کسب آرامش و مدیریت سطوح استرس استفاده کنید. مطالعات مختلف پیوند بین مدیتیشن با کاهش استرس و بهبود سریع‌تر علائم پوستی در افراد مبتلا به سوریازیس را نشان داده اند.

استرس و پرخوری

رابطه استرس و شرایط پوست 

اگرچه پرخوری یک مشکل پوستی نیست، اما زمانی که استرس دارید احتمال انتخاب مواد غذایی ناسالم و مضر نیز افزایش می یابد و مصرف غذاهای کم ارزش در طول روز می تواند به بدتر شدن شرایط پوست منجر شود. مطالعات نشان داده اند که استرس موجب می شود تا افراد غذاهای بی کیفیت و سرشار از قند را مصرف کنند، که این غذاها با ظهور جوش ها و دیگر مشکلات پوستی پیوند مستقیم دارند.

استرس و جوش های چرکی

رابطه استرس و شرایط پوست 

اگر مستعد ابتلا به آکنه هستند، استرس این شرایط را وخیم‌تر می سازد. همچنین، جوش های خود را نباید بترکانید، زیرا این کار می تواند به شکل گیری عفونت یا زخم منجر شود. در مورد آکنه، هورمون کوتیزول همانند یک آندروژن عمل می کند و موجب افزایش تعداد جوش ها می شود.

ورزش منظم، خواب خوب شبانه به میزان هفت تا هشت ساعت، و روتین پاکسازی صورت پیش از خواب برای مقابله با این شرایط توصیه شده است. همچنین، از طریق مدیتیشن و یوگا می توانید سطوح استرس خود را کاهش دهید.

استرس و اگزما

رابطه استرس و شرایط پوست 

اگزما موجب شکل گیری راش های قرمز و خارش پوست می شود. استرس یکی از عواملی است که می تواند شرایط اگزما را وخیم‌تر سازد. زمانی که استرس دارید، غدد آدرنال کورتیزول ترشح می کنند. این هومرون اگر به طور مستمر افزایش یابد بر همه اندام های بدن تاثیرگذار خواهد بود. در این شرایط پوست تحریک شده و ملتهب خواهد شد و حتی ممکن است با ظهور تاول مواجه شوید.

استرس و پیری پوست

رابطه استرس و شرایط پوست 

جلوگیری از پیری پوست امکان پذیر نیست، اما می توانید روند آن را کند کنید. در این میان، استرس یکی از عوامل اصلی پیری پوست و پدیدار شدن چین و چروک ها محسوب می شود. در شرایطی که مکانیسم دقیق چگونگی تاثیر استرس بر پیری پوست مشخص نشده است، پژوهش های اخیر عوامل احتمالی که ممکن است در این زمینه نقش داشته باشند را ارائه کرده اند. اپی‌نفرین، نوراپی‌نفرین و کورتیزول که طی دوره استرس ترشح می شوند، آسیب DNA را افزایش می دهند و در ترمیم DNA نیز اختلال ایجاد می کنند.

استرس و شوره صورت

رابطه استرس و شرایط پوست 

استرس یکی از عوامل تشدید درماتیت سبورئیک محسوب می شود و در شرایطی که دلیل درماتیت سبورئیک همچنان مشخص نیست، این ممکن است یک واکنش التهابی به پیتیروسپروم، که به نام مالاسزیا نیز شناخته می شود، را شامل شود. مالاسزیا یک نوع قارچ است که به طور طبیعی روی سطح پوست انسان زندگی می کند.

در شرایطی که روی پوست تقریبا همه انسان ها پیتیروسپروم وجود دارد، برخی افراد در ابتلا به شوره مستعدتر از دیگران هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار