به گزارش تابناک اردبیل، به طور کلی، امکان تجمع سموم در بدن افرادی که عادت به مصرف مداوم غذاهای بیش از اندازه چرب، دودی، نمک سود، سرخ کردنی، کنسروها، محصولات دارای مواد نگهدارنده، گوشت های فرآوری شده و قسمت های سوخته و کربنی غذا (مانند بخش های سوخته ته دیگ، گوشت های سرخ یا کبابی قهوه ای تیره) دارند، بیشتر از سایر افراد است. از طرف دیگر، مصرف میوه ها و سبزی هایی که امکان باقی ماندن آلاینده های شیمیایی، سموم دفع آفات نباتی یا آلودگی های میکروبی در آنها وجود دارد هم احتمال تجمع سم در بدن را افزایش می دهد.

رژیم سم زدایی بدن از سموم یک روزه

 وعده صبحانه:

در اینجا از سالاد میوه استفاده کنید. برای اینکار می توانید از میوه هایی نظیرتوت فرنگی، تمشک، زغال اخته، بلوبری، گیلاس، سیب، گلابی  استفاده کرده و همچنین تعداد انگشت شماری از بادام را در ترکیب با ماست بدون چربی میل کنید.

 میان وعده:

برای این تایم نیز یک لیوان آب لیمو را نوشیده و یک عدد موز، کدو تنبل و یا تخمه های آفتابگردان را به برنامه خود اضافه کنید.

 وعده نهار:

سالاد لوبیا ادویه دار با آب لیمو و روغن زیتون بخورید.

میان وعده:

یک لیوان آب لیمو، سالاد خیار، تربچه، کرفس و تعدادی کشمش مصرف کنید.

 وعده شام:

برای این وعده ماهی کبابی درست کرده و در ترکیبات آن از آبلیمو و سبزیجات بخارپز استفاده کنید.

 در نهایت پیش از آنکه به رختخواب بروید مخلوطی از آب گرم و آب لیمو را بنوشید. نکته بسیار مهم اینجاست که رژیم غذایی لیمو تنها باید یکبار در ماه انجام شود.

برنامه روزانه رژیم سم زدایی سه روزه دکتر آز

صبحانه

 ۱- چای سم زدای صبحگاهی خود را که شامل ترکیب زیر است بنوشید: یک عدد چای سبز کیسه ای، یک حلقه لیموترش، کمی شیرین کننده گیاهی (مثل دارچین)

۲- نوشیدنی صبحانه میل کنید که اسموتی شامل مواد زیر است : یک فنجان آب یک قاشق غذا خوری تخم کتان یک فنجان تمشک یک عدد موزیک چهارم فنجان اسفناجیک قاشق غذاخوری کره بادام۲ قاشق چایخوری آب لیمو همه

مواد را در مخلوط کن مخلوط کنید تا یک دست شود

3-بعد از صبحانه نوبت نصف مولتی ویتامین ویک عدد پروبیوتیک میل کنید

ناهار

4- برای ناهار اسموتی مخصوص ناهار میل کنید.

این اسموتی سبز حقیقتا حال شما را بهتر می کند و به تنظیم مجدد سیستم گوارشتان کمک می کند.

مواد لازم:

۴ دسته جعفری یک عدد خیاریک فنجان برگ کلم پیچ۱/۲ عدد سیب سبز۱/۲ عدد لیموی درشت یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل۱/۲ فنجان شیر بادامیک فنجان آناناس همه موارد بالا را در مخلوط کن ریخته و تا

به دست آمدن مخلوطی یکنواخت مخلوط کن را روشن نگه دارید

5- بعد ازناهار ۱/۲ مولتی ویتامین و یک عدد امگا۳ میل کنید

6-به عنوان میان وعده می توانید اسموتی مورد علاقه خود را میل کنید

برای شام

اسموتی مخصوص شام میل کنید  شام سرشار از میوه و سبزیجات با برگ دار مثل کلم پیچ است که تاصبح روز بعد شما را سیر نگه می دارد.

مواد لازم:

۱/۲ عدد انبه یک فنجان بلوبری یک فنجان کلم پیج یک قاشق غذاخوری لیمو۱/۴ عدد آووکادو۱/۴ قاشق

چایخوری فلفل قرمزیک قاشق غذا خوری تخم کتان همه مواد بالا را در مخلوط کن ریخته و تا به دست

آمدن مخلوط یکنواخت مخلوط نمایید.

توصیه مهم برای پیشگیری از تجمع سموم در بدن

استفاده از مواد غذایی تازه، سالم، فرایندنشده و دست اول می تواند بهترین راه پیشگیری از تجمع سموم در بدن باشد. به عبارت ساده تر، دوری هر چه بیشتر از فست فودها و غذاهای فرآوری و سرخ شده، مهم ترین برنامه برای جلوگیری از ورود سم به بدن محسوب می شود. یعنی هر چه شیوه غذایی و زندگی ما سالم تر باشد، امکان تجمع سم در بدنمان هم پایین تر می آید. البته منظور ما از این حرف، این نیست که برخی خوراکی ها را از برنامه غذایی تان حذف کنید. ما می توانیم حتی غذاهای چرب، سرخ کرده و فرآوری شده را هم به صورت محدود و ماهی یکی-دو مرتبه مصرف کنیم و مصرف آنها فقط در صورتی که مداوم و بی رویه باشد، می تواند باعث تجمع سموم در بدن شود و سلامتمان را به خطر بیندازد.