کد خبر: ۵۵۵۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳ 21 January 2018

ماموران یگان حفاظت محیط زیست گرمی مغان ۲ شکارچی متخلف را در محدوده نوار مرزی با همکاری ماموران هنگ مرزی گرمی دستگیر کردند.

از این متخلفان صید سه قطعه سهره طلایی کشف شد و این پرندگان در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شدند.

سهره طلایی پرنده ای با بال های زرد و سیاه و کوچکتر از گنجشک خانگی است. این پرنده که جز پرندگان زینتی به شمار می رود مورد توجه شکارچیان قرار دارد و در باغ ها، کشتزارها، بوته زارها و دره های پوشیده از درخت به سر می برد.
اداره کل محیط زیست استان اردبیل از دوستداران حیات وحش خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف موارد را با شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ در میان بگذارند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مشگین شهر هم روز یکشنبه گفت: یک بهله سارگپه معمولی، یک بهله قرقی و یک قطعه دارکوب سبز که توسط همیاران محیط زیست به این اداره تحویل داده شده بودند، پس از چند روز نگهداری و امکان بازگشت به طبیعت، توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست مشگین شهر رهاسازی شدند.

یوسف محمدی افزود: با توجه به حضور پرندگان مهاجر در تالاب های سطح شهرستان و احتمال برخورد پرندگان با موانع غیر طبیعی، تیر برق و سیم کابل از علاقمندان به حیات وحش درخواست می شود در صورت مشاهده هرگونه پرنده زخمی و آسیب دیده به دلیل احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد در پرندگان مهاجر، از تماس مستقیم با پرندگان خودداری و مراتب را به این اداره با شماره تماس ۳۲۵۳۰۶۶۶ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار