کد خبر: ۵۵۲۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷ 15 January 2018

به گزارش ایرنا ، حمید لطف اللهیان روز دوشنبه در جلسه کمیته پیشگیری از تخلفات شهری اردبیل افزود: یکی از مشکلات اصلی شهر اردبیل افزایش دستفروشان است که برای استقرار آنها 30 باب مغازه در نقاط مختلف شهر احداث شده ولی هیچ یک از دستفروشان حاضر به استقرار در این مکان ها نیستند.
وی با اشاره به اینکه اردبیل شهر مهاجرپذیر است افزود: برای استقرار دستفروشان احداث سه ساختمان جدید و واگذاری آنها به دستفروشان در برنامه درازمدت شهرداری است.
لطف اللهیان اضافه کرد: هر سال در ایام پایانی سال و فصل تابستان شاهد افزایش دستفروشان در سطح شهر هستیم و برای جلوگیری از سد معبر اقدام به ایجاد بازارچه برای دستفروشان می شود ولی باز با نارضایتی کسبه و بازاریان مواجه می شویم.
شهردار اردبیل بیان کرد: شهرداری برای جمع آوری دستفروشان نمی تواند به صورت قهری وارد عمل شود چرا که مقابله با دستفروشی مانند مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز نیست و عواقب بیشتری را می تواند ایجاد کند.
لطف اللهیان از شناسایی تعدادی دستفروشان میوه و پوشاک در اردبیل خبر داد و افزود: یک هزار و 500 نفر که با خودرو و وانت نیسان در سطح شهر اقدام به دستفروشی می کنند شناسایی شدند که تنها 10 درصد آنها غیر بومی هستند.
شهردار اردبیل افزود: ما مکلف به ساماندهی دستفروشان در سطح شهر هستیم اما باید دستگاه های دیگر هم شهرداری را در این مورد یاری کنند.
در این جلسه هر یک از دستگاه های مربوطه راهکارهای لازم را برای جلوگیری از ساخت سازهای غیر مجاز و ساماندهی دستفروشان ارائه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار