کد خبر: ۵۵۱۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶ 14 January 2018

محمد راستاد که برای پیگیری وضعیت نفتکش ایرانی به چین سفر کرده است، در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت سانچی گفت: صبح امروز حجم آتش کشتی افزایش یافت و طول آتش را فرا گرفت، به همین دلیل امکان ورود تکاوران به کشتی فراهم نبود.

وی افزود: در مورد آخرین وضعیت سانچی باید گفت کشتی شناور بودن خود را از دست داده و در حال غرق شدن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد عملیات جست‌وجوی ۲۹ پرسنل کشتی گفت: امیدی به پیدا کردن مفقودین نیست. تکاوران ایرانی و تیم چینی با این وضعیت کشتی نمی‌توانند به آن وارد شوند.

«سانچی» در حال غرق شدن است / همه کارکنان نفتکش جان باخته اند

قطع اميد از زنده بودن دريانوردان مفقود شده

سخنگوي کميته ويژه رسيدگي به وضعيت کشتي نفتکش و رئيس سازمان بنادر و دريانوردي گفت: هيچ اميدي براي يافتن پيکرهاي مفقود شده دريانوردان وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاري صدا وسيما از شانگهاي، محمد راستاد که در اتاق بحران شانگهاي حضور دارد اعلام کرد: بنا برشواهد و قرائن موجود از جمله اظهارات خدمه کشتي اصابت کرده و آخرين اطلاعات دريافتي از کشتي هاي امداد رسان و يکي از فرماندهان کشتي هاي صيادي که در منطقه حضور داشت و همچنين فرمانده کل عمليات امداد چين و اظهارات کارشناسان، کارکنان نفتکش سانچي در ساعت اوليه در اثر شدت انفجار و گازهاي متصاعد شده، متاسفانه عزيزان ما، همگي جان باختند.

وي اضافه کرد: تلاش ها براي اطفاي حريق کشتي و ورود براي انتقال پيکرهاي دريانوردان به رغم تلاش هاي انجام شده و آمادگي کامل تيم نجات براي ورود به نفتکش، به علت انفجار هاي پي در پي و گسترده ميعانات گازي ميسر نشد.

همه کارکنان نفتکش جان باخته اند

در شرایط فعلی با آتش گرفتن همه بخش های نفتکش سانچی و غرق شدن دو سوم کشتی، می توان نتیجه گرفت که همه کارکنان نفتکش جان باخته اند

دو سوم کشتی غرق شده و بقیه کشتی نیز در حال غرق شدن است

در این نفتکش 30 ایرانی و 2 شهروند بنگلادشی حضور داشتند که تاکنون تنها جنازه سه نفر از آنها کشف شد

 منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار