مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در سه ماهه سوم امسال ۱۰ واحد آلاینده در سطح استان اردبیل شناسایی شد.
کد خبر: ۵۵۰۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 12 January 2018

به گزارش تابناک اردبیل، محمد خداپرست عصر امروز در جلسه کمیته عوارض آلایندگی حفاظت محیط زیست استان اردبیل اظهار داشت: پایش مستمر واحدهای آلاینده از اهمیت بسیار برخوردار بوده که بر اساس آخرین بررسی‌ها و پایش‌های انجام شده در سه ماهه سوم امسال تعداد 10 واحد آلاینده در استان شناسایی شده است.

وی افزود: از این تعداد چهار واحد به دلیل آلودگی هوا و 6 واحد به علت آلودگی پساب و آب و خاک در فهرست صنایع آلاینده استان قرار گرفته‌اند که بایدنسبت به رفع آلایندگی خود اقدام کنند چرا که در غیر این صورت برخوردهای لازم و قانونی با این واحدها در راستای حفاظت از محیط زیست انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: طبق تبصره یک ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده، واحدهای تولیدی آلاینده که استانداردها و ضوابط حفاظت از محیط زیست را رعایت نمی‌کنند مشمول پرداخت یک درصد از قیمت فروش به عنوان عوارض آلایندگی هستند.

خداپرست وجود مستندات قانونی لازم از جمله نتایج طرح خوداظهاری واحدها و نمونه برداری های آزمایشگاهی را در ارتباط با حذف و اضافه شدن واحدها در لیست صنایع آلاینده مهم ارزیابی کرد و افزود: واحدهایی که نسبت به رفع آلایندگی خود اقدام نمایند از فهرست واحدهای آلاینده خارج می‌شوند.

وی حفاظت و صیانت از محیط زیست را وظیفه‌ای همگانی دانست و تصریح کرد: انتظار می‌رود در این زمینه واحدهای تولیدی و صنعتی استان همکاری و مشارکت لازم را داشته و اقدامات لازم برای جلوگیری از آلایندگی واحدهای خود را انجام دهند تا شاهد حفاظت هر چه بیشتر از محیط زیست در استان باشیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار