آیا بهنام جو برای اداره استان اردبیل برنامه دارد؟
اکبر بهنام جو در شرایطی درباره مگاپروژه های خدابخش سیاست سکوت توام با تائید و پذیرش را در پیش گرفته که او برنامه مشخصی برای اداره استان به مردم ارائه نکرده است.
کد خبر: ۵۴۲۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷ 23 December 2017

تابناک اردبیل- مجید خدابخش استاندار سابق اردبیل در مدت افزون بر 4 سال تصدی استانداری، مردم را با آنچه که او آنها را «مگاپروژه» نامید، سرگرم کرد و به هنگام ترک مسئولیت خود به مقصد استانداری آذربایجان شرقی، حاضر نشد درباره میزان تحقق برنامه های خود و منجمله سرنوشت «مگاپروژه»ها به مردم گزارش کار بدهد.

البته این شیوه از کار و مدیریت در این کشور نه یک استثناء بلکه به یک قاعده مبدل شده است! و مردم سالیان سال است این رویه را به عنوان یک «فرهنگـ» از سوی بخشی عمده از مدیران پذیرفته و به آن عادت کرده اند،جالب تر این که هیچ نهاد و دستگاه نظارتی هم وجود ندارد تا وعده ها را با عمل سنجیده و به کارنامه مدیران رسیدگی کند.

"طرح مهار آبهای مرزی، منطقه ویژه اقتصادی نمین، منطقه آزاد تجاری صنعتی و پهنه های معدنی" 4 طرحی هستند که مجید خدابخش به آنها «مگاپروژه» لقب داد تا به حکم ضرب المثل معروف، سنگ بزرگ نشانه نزدن باشد!

اما با این حال اکبر بهنام جو،استاندار کنونی اردبیل پس از تصدی این پست برخلاف سلف خود، برنامه مشخصی را برای مسئولیت خود در استانداری مطرح نکرد و به «کلی گویی» بسنده کرد؛ به طوری که او گفت که باید از ظرفیت های استان در زمینه کشاورزی، گردشگری برای توسعه استان بهره گرفت و در جهت اشتغال آفرینی تلاش کرد!
 
 
ضمن این که بهنام جو با تمرکز بر پروژه راه آهن اردبیل که در مقایسه با «مگاپروژه»های مجید خدابخش، قالبی کوچکتر می نماید، نشان داد که گویی با این تاکتیک نمی خواهد اشتباه استاندار قبلی را تکرار کند و ترجیح می دهد کارهایش را در این سطح پیگیری کرده و با سکوت همراه با تائید و پذیرش«مگاپروژه»ها، انتظارات مردم را فراتر نبرد.

با پذیرش فرض اخیر، اما این پرسش مطرح است که چرا «مگاپروژه»های استاندار قبلی به عنوان میراث برجای مانده، همچنان بر تارک سایت استانداری اردبیل می درخشد و همچنان تفکرات و برنامه های به اصطلاح استراتژی محور مجید خدابخش بر محتوای این پورتال و به تبع آن بر ساختار استانداری و دستگاههای دیگر سیطره دارد.

آیا جز این است که اکبر بهنام جو می خواهد خلاء ناشی از فقدان برنامه مشخص برای اداره استان را در پشت«مگاپروژه»ها پنهان کرده و با دوراندیشی، کار خود را برای روز مبادا و موعد ترک این پست سهل کند تا به سرنوشت سلف خود دچار نشود؟ یا این که او قرار است در آینده، برنامه مشخص کاری را با مردم در میان بگذارد و انرژی خود را برای تحقق آن متمرکز کند؟!.

انتهای پیام 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
عنوان مگاپروژه کلاه گشادی بود که برسرمردم گذاشتند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
مردم را سر کار گذاشت.
داور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
در زمان طرح به اصطلاح مگاپروژه ها از سوی استاندار پروازی سابق ، کارشناسان بسیاری اعلام کردند که گره زدن سرنوشت یک استان به دو سه پروژه مطالعه نشده ، و غفلت از سایر حوزه ها خصوصا تکمیل نکردن سریع پروژه های نیمه تمامی مانند راه آهن ، پتروشیمی و ... پسرفتهای هولناکی به استان تحمیل خواهد کرد اما دو سه رسانه خودفروش ، با نام جعلی ... با گرفتن امتیازات زیر میزی ، رضایت خدا و آینده مردم شان را به پول فروختند و با دمیدن به بوق و کرنا چنین وانمود کردند که حیات وممات کل استان به این پروژه ها وابسته است امروز پس از 4 سال نه تنها از مگا پروژه ها خبری نیست بلکه سایر حوزه ها هم به رکود کشیده شده اند .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار