کد خبر: ۵۴۰۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸ 19 December 2017
رسانه ها در اردبیل مرغ عزا و عروسی شده اند! چشم انداز اردبیل- این روزها شاهدیم که استاندار اردبیل به دلیل آنچه که از آن به تلاش موفقیت آمیز ایشان در جذب، تخصیص و تزریق بودجه جدید به پروژه راه آهن اردبیل یاد می شود از سوی مقامات عالی استان مورد تقدیر واقع می شود، رخدادی مبارک که در صورت ابتنای بر یک برنامه ریزی و پیگیری مستمر قطعاً می تواند نویدبخش تحرک و امید در تحقق نهایی این طرح دربازه زمانی 3 سال آینده باشد.
 
این شیوه پیام تقدیرآمیر که با مرور گذشته چه بسا در خصوص دیگر مسئولان استانی و البته نمایندگان مردم در مجلس و بالعکس، مسبوق به سابقه است از آنجایی دستمایه نگارش متن حاضر شد که با بررسی اجمالی در می یابیم که حق جامعه رسانه در این استان در این حوزه ها هیچ زمان به درستی ادا نشده و به جای تمجید از نقش روزنامه نگاری توسعه که به نسبت دیگر شاخه های روزنامه نگاری در این استان برجسته تر می نماید، این رسانه های مستقل هستند که بعضاً به دلیل انجام وظایف خود نه تنها تشویق بلکه به عناوینی متهم و تنبیه هم می شوند.
 
مصداق بارز نقش تاثیر رسانه ها در حوزه روزنامه نگاری توسعه، اتفاقاً پروژه راه آهن اردبیل است که با اقدام هماهنگ و مستمر جامعه رسانه(خبرنگاران، عکاسان، تصویربرداران، کارتونیست ها و ...) و راه اندازی کمپین های مختلف در فضای مجازی و طرح مکرر و موکد آن در تریبون های نماز جمعه استان به مطالبه اصلی و اولویت دار مردم استان اردبیل تبدیل شد که آثار و نتایج آن در حال ظهور و بروز عینی و ثمربخشی است.
 
البته طرح این مسئله نه به معنای انکار و نادیده انگاشتن عملکرد مجریان دولتی، نمایندگان مجلس و سایر مسئولین ذیربط بلکه تاکید بر این نکته است که نباید فراموش کنیم که مسئولان شان و مقامی جز "خدمت بی منت" و از سر "وظیفه" به مردم ندارند و شایسته تر این است که از رسانه های مستقل که به معنای واقعی کلمه، مطالبه گر حقوق و خواسته آحاد مردم از مسئولین هستند، تشکر نموده و بیش از پیش آنان را برای تداوم این مسیر مقدس یاری و تقویت کنیم.
 
بیراهه نیست که به ابتنای رخدادهای چندسال اخیر در سطح استان اردبیل بگوییم که به تعبیری رسانه‌ها مرغ عزا و عروسی شده‌اند که به هر صورتی باید سرشان را برید و قربانی کرد! به طوری که برخی مدیران برای فرافکنی و علت یابی بسیاری از نارسایی ها وآسیب ها در حوزه مسئولیت خود، همواره در جستجوی معلول هستند.
 
و شاید برای جا انداختن این واقعیت تلخ و وضعیت کنونی رسانه های استان چه چیزی بهتر از ضرب المثل ترکی که می گوید" هامینی برز،اوزی لوت گزر"باشد؛ صنفی که با وجود مواجهه با شدیدترین و اسفناک ترین شرایط اقتصادی، حاضر نیست اعتبار خود را به مصلحت گرایی به حراج گذاشته و اصول بنیادین خود را زیر پا بگذارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار