کد خبر: ۵۳۹۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷ 16 December 2017

به گزارش خبرنگار مهر، علی رحمتی پیش از ظهر شنبه در نشست مشترک با اصحاب رسانه تصریح کرد: متأسفانه به دلایل مختلف تعداد مسافران جابه‌جا شده در جاده‌های استان طی سال‌های اخیر با کاهش همراه است.

وی با اشاره به بروز مشکل مشابه در سطح کشور، افزود: به عنوان مثال در هشت‌ماهه نخست سال یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای استان جابه‌جا شده که به نسبت مدت مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان متذکر شد: ۵۲ شرکت حمل‌ونقل مسافر با ۴۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲۰۰ دستگاه مینی‌بوس و ۵۲۰ دستگاه سواری در مجموع با دو هزار و ۵۶۰ راننده نسبت به حمل‌ونقل مسافران اقدام می‌کنند.

به گفته رحمتی در مقابل حمل‌ونقل بار در استان رو به افزایش است و در هشت‌ماهه نخست سال جاری دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن بار جابه‌جا شده که به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۳.۵ درصد افزایش یافته است.

وی به فعالیت ۷۸ شرکت حمل‌ونقل در استان اشاره و تأکید کرد: شش هزار و ۹۸۲ دستگاه خودرو نیمه سنگین با ۱۱ هزار راننده در استان نسبت به جابه‌جایی بار اقدام می‌کنند.

خواسته مردم را نمی‌توانیم پاسخ دهیم

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در ادامه با اشاره به اقدامات حوزه راهداری به کمبود شدید مالی در این حوزه اشاره کرد.

رحمتی با بیان اینکه سال گذشته تخصیص ۲۰ درصد و امسال تا به امروز تخصیص ۳۰ درصد داریم، اضافه کل اعتباری که برای تمامی امور راهداری در نظر گرفته شده ۲۵ میلیارد تومان است و به واقع پاسخگو نیست.

وی با اشاره به اختصاص ۴۷ میلیارد تومان اعتبار اضافه کرد: متأسفانه اعتبار اختصاصی به شکل اسناد خزانه است و با اسناد خزانه بسیاری از خریدهای ما در حوزه راهداری عملاً غیرممکن است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان متذکر شد: کمبودها در وضعیتی است که ۳۷ کیلومتر روکش آسفالت، ۲۵ کیلومتر درزگیری آسفالت، پنج هزار تن لکه‌گیری، آشکارسازی ۲۵ نقطه حادثه‌خیز و تجدید خط‌کشی سرد در هزار و ۵۶۰ کیلومتر راه شریانی و تجدید خطی کشی گرم در ۱۱۰ کیلومتر انجام شده است.

رحمتی با بیان اینکه همچنان موضوع خط‌کشی و ترمیم آسفالت از سوی شهروندان درخواست می‌شود، ادامه داد: متأسفانه به دلیل کمبود مالی قادر به پاسخگویی به تمامی درخواست‌ها نیستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار