چگونه بدون برق موبایل‌مان را شارژ کنیم؟
استفاده از دینام برای تهیه برق از دیر باز بین مردم رایج بوده است از آنجایی که وقتی دینام دوچرخه با رکاب زدن شما برق تولید می‌کند و شما با استفاده از این برق تولید شده می‌توانید حتی تلفن همراه خود را نیز شارژ کنید. البته با نصب پروانه بر روی دینام و قرار دادن آن کنار جریان آب نیز می‌تواند برق تولید کنید.
کد خبر: ۵۳۸۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶ 14 December 2017

۴ روش شارژ کردن تلفن همراه در هنگام قطعی برق

تابناک اردبیل: وقتی برق در طول شب قطع می‌شود برای چند ثانیه همه چیز ترسناک شده به نحوی که ممکن است بخاطر نداشتن دید کافی به خودتان آسیب وارد کنید. حال این را تصور کنید که بخاطر حوادث طبیعی مثل طوفان و یا بارش شدید برف برای چند روز برق منزتان قطع شود و در این مدت، گوشی شما نیز از شارژ کافی برخوردار نباشد. این امر برای کسانی که به گوشی خود وابسته هستند می‌تواند بسیار دردناک باشد و حتی در پاره‌ای از مواقع شاید مجبور باشید با اورژانس و یا دیگر تیم های امدادی تماس حاصل کنید به دلیل نداشتن شارژ تلفن همراه چنین کاری برایتان میسر نباشد گاهی اوقات موضوع مرگ و زندگی است پس باید به فکر چاره باشیم.

با مواردی که ذکر شد شاید بخواهید بدانید چگونه بدون استفاده از پریز برق گوشی همراهمان را شارژ کنیم آیا چنین کاری ممکن است؟ اما ما برای این سوال تان پاسخ داریم. در ادامه این گزارش شما را با ۴ روش شارژ کردن تلفن همراه در هنگام قطعی برق آشنا می‌کنیم. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

۴ روش شارژ کردن تلفن همراه در هنگام قطعی برق

۱. شارژ کردن گوشی با استفاده از 8 باتری قلمی بزرگ D-cell

برای اینکه بتوانید تلفن همراه تان را بدون برق خانگی شارژ کنید، نیاز به ۸ باتری قلمی D-cell و فندک ماشینی که یک سر آن USB خور باشد دارید. برای شروع سعی کنید، باتری‌ها را در دو ردیف چهارتایی (مطابق شکل بالا) قرار دهید و با استفاده از چسب پهن روی هم قرار دهید تا ثابت شوند، سپس پیانه‌های منفی و مثبت را با استفاده از گیره‌های فلزی بهم مربوط کنید. این کار را در دو طرف باتری‌ها انجام دهید. سپس تمام باتری را با استفاده از یک سیم لخت و نازک به هم مرتبط کرده و سر منفی را به سر منفی فندک و سر مثبت را به سر مثبت فندک وصل کنید اکنون شارژر که ساخته اید آماده شارژ کردن گوشی شما است. پس از این مرحله شما به راحتی می توانید با استفاده از شارژر تلفن همراه خود گوشی مورد نظرتان را شارژ کنید. البته شما برای اینکار از باتری های کتابی نیز می توانید بهره ببرید و در استفاده از باتری های بزرگ باید دقت بیشتری بکنید تا در اثر ولتاژ بالا سیم پیچی شما نسوزد.

۴ روش شارژ کردن تلفن همراه در هنگام قطعی برق

۲. استفاده از دینام دوچرخه برای شارژ کردن تلفن همراه

استفاده از دینام برای تهیه برق از دیر باز بین مردم رایج بوده است از آنجایی که وقتی دینام دوچرخه با رکاب زدن شما برق تولید می‌کند و شما با استفاده از این برق تولید شده می‌توانید حتی تلفن همراه خود را نیز شارژ کنید. البته با نصب پروانه بر روی دینام و قرار دادن آن کنار جریان آب نیز می‌تواند برق تولید کنید. گرچه این کار نیز سختی خودش را دارد اما اگر شرایط به نحوی باشد که مجبور باشید تا موبایل تان را شارژ کنید بی شک این گزینه های می تواند بکارتان بیاید. برای این کار ابتدار باید ی دینام دوچرخه تهیه کنید در این جا شما نیاز به یک پورت خروجی که یک سر آن به دینام و سر دیگر آن به شارژرگوشی وصل می شود نیاز دارید البته در بازار پروانه های کوچک و پلاستیکی ای نیز وجود دارد که می توانید با استفاده از و به کمک جریان آب و دینام برق مصرفی گوشی موبایل خود را تولید کنید.

۴ روش شارژ کردن تلفن همراه در هنگام قطعی برق

۳. استفاده از دیگر وسایل الکترونیکی و خودرو شخصی

وقتی شما برای شارژ کردن گوشی موبایل خود دسترسی به پریز برق نداشته باشید و یا بنا بر هر دلیل برق منطقه شما قطع شده باشد چند راه دیگر برای شارژ کردن موبایل‌لتان وجود دارد و آن هم استفاده از دیگر وسایل الکترونیکی است که معمولا در خانه‌ها پیدا می شود.

به عنوان مثال لپ تاپ شما می تواند گزینه مناسبی برای شارژ کردن موبایل تان باشد فقط کافی است که گوشیتان را با استفاده از یک USB به آن وصل کنید. لپ تاپ ها با توجه به قدرت بالای باطری ای که دذارند به راحتی می توانند باطری گوشی تان را شارژ کنند. البته یک گزینه بسیار عالی استفاده از برق ماشین برای شارژ کردن گوشی است. فقط کافی است که مبدل برای وصل کردن شارژر گوشی به فندک ماشین داشته باشید ماشین ها با توجه به تولید برق داخلی ای که دارند بدون هیچ گونه مشکلی می توانند گوشی موبایلتان را به خوبی شارژ کنند. فقط توجه داشته باشید برای این کار حتما ماشینتان را در فضای خارج از پارکینگ روشن کنید تا موبایل تان شارژ شود. از آنجایی که ماشین ها پس از روشن شدن منواکسید کربن و دیگر گازهای سمی تولید می کنند. اگر در مدت زمان زیادی در یک فضای بسته کار کنند به راحتی می توانند باعث مسمومیت شخص و یا اشخاصی که در آن جا هستند شود. این نکته را جدی بگیرید. چرا که پای جان شما و احیانا همراه‌ تان در میان است.

۴ روش شارژ کردن تلفن همراه در هنگام قطعی برق

۴. استفاده از پاور بانک برای شارژ کردن موبایل

بی شک یکی از راحترین و بدون دردسرترین راه برای شارژ کردن گوشی های موبایل استفاده از پاور بانک ها است. فقط باید توجه داشته باشید که پیش از وقوع هر گونه طوفان و یا برف سنگینی، آن را شارژ کامل کنید تا انرژی کافی برای شارژ کردن گوشی تان در شرایط حاد داشته باشید. پاور بانک د رانواع مختلف در بازار یافت می شوند سعی کنید در هنگام خریدن آن هایی را خریداری کنید که گارنتی پس از فروش داشته باشند از پاور بانک هایی که بی نام و نشان هستند و یا اسم های ناشناسی دارند به هیچ وجه خرداری نکنید چرا که ممکن است بخاتطر غیر استاندارد بودن باعث صدمه زدن به شما و یا گوشی تان در هنگام شارژ کردن شوند.

هر چقدر پاور بانکه ا از میلی آمپر بالاتری بر خوردار باشد به همان اندازه توانایی بیشتری برای چند بار شارژ کردن گوشی تان برخوردار هستند. د رهنگامی که برق منزلتان رفت و گوشیتان شارژ ندارد کافی است با استفاده از یک USB گوشی تان را به پاور بانک وصل کنید تا به خوبی شارژ شود. در مواقع اضطرای شما می توانید در صورت تاریک شدن خانه پس از رفتن برق با استفاده از یکسری لامپ های ال ای دی که برای همین منظور تولید شده است را به پاور بانک خود وصل کنید و شرایط به وجود آمده را به خوبی کنترل کنید. وقتی روشنایی در خانه باشد احتمال به وجود آمدن حادثه بخاطر نداشتن دید کافی تقریبا حذف می شود. پس سعی کنید یک پاور بانک در خانه خود داشته باشید تا با استفاده از آن به یک منبع انرژی بدون دردسر دسترسی داشته باشید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار