در حاشیه اظهارات مدیر روابط عمومی دانشگاه محقق؛
براستی آیا دانشگاه محقق اردبیلی در اجرای دستورالعمل های وزارت ارشاد در تسهیل ارتباط با رسانه ها موفق عمل کرده که اکنون طلبکارانه سخن بگوید.
کد خبر: ۵۳۷۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳ 13 December 2017

به گزارش تابناک اردبیل، علی اشرف سلطانی طولارود که همزمان سمت های مشاور اجرایی رئیس و مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی را یدک می کشد با مضمون و لحنی ادعاآمیز ،ناصحانه و آمرانه "نهیب" زده است که "برخی خبرنگاران با بی انصافی از مسیر منویات مقام معظم رهبری عدول نکنند".

او که معلوم نیست با انتشار این مصاحبه آن هم با روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی در مقام مواجهه با چه رسانه و خبرنگاری بوده است، سعی کرده با تمسک و استناد یکسویه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص معیارهای اطلاع رسانی صحیح و شایسته، بگوید که بخشی از جریان رسانه ای در استان مطابق با خواست، انتظار و آرزوی مجموعه دانشگاه محقق اردبیلی حرکت نمی کند! تداعی انتظاری که می خواهد، "خبرنگار" وظیفه ذاتی خود را کنار گذاشته و نقش "روابط عمومی" را بازی کند!

سلطانی که در پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه محقق اردبیلی از او با عنوان "دکتر" یاد می شود و از توصیه های اخلاقی(امر به معروف و نهی از منکر) وی تصور می رود او فارغ التحصیل یکی از رشته های علوم دینی باشد، به زعم خود و با زیرکی سعی کرده با تقطیع و انتخاب گزینشی سخنان جامع و مانع رهبری، طوری وانمود کند که تولید محتوای برخی رسانه ها در استان اردبیل در خصوص خدمات شایان این دانشگاه، مخرب و  از روی عنادورزی است!    

گلایه ضمنی مدیر روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی در این مصاحبه به عدم انتشار جوابیه های دانشگاه در مطبوعات با وجود الزام قانونی رسانه ها که نشان از استیصال و ضعف ارتباطی محسوس او با قاطبه جامعه رسانه ای است، در حالی صورت می گیرد که گفته می شود دانشگاه محقق اردبیلی در انجام وظایف اطلاع رسانی و پاسخگویی به افکار عمومی و مردم که جز تاکیدات موکد رهبر فرزانه انقلاب به همه مسئولان است، عملکرد قابل دفاعی نداشته و ندارد، امری که با مراجعه به رسانه های استان اردبیل به سهولت قابل سنجش و قضاوت است.

به گزارش تابناک اردبیل، اکنون که مدیر روابط عمومی از اتاق خود و با فشار دادن دگمه ای، مطالبی را به بهانه مخاطب قرار دادن برخی خبرنگاران و رسانه ها به جامعه رسانه ای استان نثار می کند، بهتر است توضیح دهد که ایشان در انجام وظایف ذاتی و قانونی خود و در تحقق دستورالعمل های معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه تسهیل ارتباطات با رسانه ها و ...!که در مجال دیگر طرح خواهد شد، چه اقداماتی انجام داده و نداده است؟!.

ضمن این که جامعه رسانه ای استان اردبیل مشتاقانه در انتظار اطلاع رسانی و انتشار عملکرد این دانشگاه در تحقق مطالبات رهبری در زمینه جنبش نرم افزای، تولید علم، عملی کردن اقتصاد مقاومتی و دهها مورد خواسته ایشان است که به نظر می رسد به دلیل خلاء های ناشی از ضعف ارتباطی و مسیر یکطرفه و بعضاً گزینشی، مغفول مانده است.

تابناک اردبیل صرفنظر از این که مخاطب مصاحبه منتشره مدیر روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی کدام رسانه و خبرنگار است، متن حاضر را از باب مسئولیت اجتماعی و حراست از چارچوب ها ،حیثیت و اعتبار خبرنگاران و رسانه ها منتشر کرده و آماده انتشار هر گونه توضیحات لازم در این باره است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
شما چجور خبرنگاری هستی ک ی سرچ ساده هم نکردی ک ببینی علی اشرف استادیار دانشکده کشاورزی هست! میدونی اصلا استادیار ینی چی!
گل بگیرن در اردبیلو با اینهمه بیسواد و کارچاق کن!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار