مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از پیش‌بینی یخبندان در این استان طی روزهای آتی خبر داد.
کد خبر: ۵۳۴۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹ 06 December 2017

به گزارش تابناک اردبیل، علی دولتی مهر صبح چهارشنبه در حاشیه بررسی نقشه‌های هواشناسی اردبیل به خبرنگار مهر گفت: سامانه ناپایداری وارد استان اردبیل شده که از بعدازظهر روز چهارشنبه منجر به افت شدید دما خواهد شد.

وی افزود: با تشدید فعالیت سامانه پیش‌بینی شده بارش باران در شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله سوار، گرمی و مشگین شهر آغاز شود.

مدیرکل هواشناسی استان با اشاره به کاهش محسوس دمای هوا از روز پنج‌شنبه تا شنبه هفته آینده ادامه داد: با توجه به کاهش ۱۲ تا ۱۵ درجه‌ای دمای هوا بارش برف در ارتفاعات نیز دور از انتظار نیست.

دولتی مهر تأکید کرد: حجم بارش برف مورد انتظار در مناطق مرکزی، جنوبی و ارتفاعات استان ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متر، مناطق کوهستانی ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر و مناطق شهری دو تا شش سانتی‌متر است.

وی با بیان اینکه این میزان بارش برف و کاهش دما منجر به یخبندان در مناطق مرکزی و جنوبی اردبیل خواهد شد، اضافه کرد: به ویژه یخبندان در روزهای جمعه و شنبه پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان به لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افق اشاره و تأکید کرد: این وضعیت جوی ایجاب می‌کند که رانندگان با اطلاع از شرایط جوی و به همراه داشتن تجهیزات ایمنی سفر کنند.

دولتی مهر به خروج سامانه بارش از روز جمعه اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رود از هفته آینده وضعیت جوی با افزایش دما همراه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار