نماینده مردم اردبیل در مجلس:
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی خواستار جبران خسارت خشکسالی به کشاورزان این استان شد.
کد خبر: ۵۳۴۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 06 December 2017
به گزارش تابناک اردبیل، صدیف بدری صبح سه‌شنبه در جلسه بررسی مشکلات روستاهای نیر تصریح کرد: در سال جاری ما شاهد خشکسالی و افت شدید میزان برداشت محصولات بودیم.

وی افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های متولی نسبت به جبران زیان و خسارت کشاورزان اقدام کرده و علاوه بر این پرداخت تسهیلات کشاورزان بدون در نظر گرفتن جریمه و دریافت سود تمدید شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات فعلی روستاها را اشتغال دانست و تأکید کرد: بی‌توجهی به اشتغال روستایی منجر به مهاجرت این قشر و تشدید حاشیه‌نشینی خواهد شد.

به گفته بدری برای حمایت از اشتغال روستایی تسهیلاتی پیش‌بینی‌شده و بانک‌های عامل مجری آن نیز انتخاب شده‌اند که این تسهیلات به دلیل نرخ سود پایین مقبول است.

وی سهم استان از این تسهیلات را ۳۵۵ میلیارد تومان عنوان و اضافه کرد: این تسهیلات تنفس یک ساله داشته و با سود شش درصد در مجموع طی هشت سال پرداخت می‌شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بخشی دیگر از نیازهای ضروری روستاییان را بهبود راه‌های مواصلاتی عنوان و تأکید کرد: به منظور تقویت راه‌های ارتباطی روستایی اقداماتی صورت گرفته و از جمله اینکه زمینه بهبود آسفالت‌ریزی تسهیل شده است.

بدری با اشاره به اقداماتی در شهرستان نیر افزود: امسال ۲.۵ کیلومتر از مسیر کریق- آرموداق آسفالت‌ریزی شده و پیمانکار ۵.۵ کیلومتر باقی‌مانده دیگر نیز انتخاب شده است.

وی افزود: همچنین دستور آسفالت ۱۲ کیلومتر از مسیر کریق- آرموداق واقع در استان آذربایجان شرقی از وزیر راه و شهرسازی اخذ شده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد این راه ارتباطی که مطالبه جدی در نیر است تا دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی به هزینه کرد ۱۳ میلیارد تومان در بخش حمل‌ونقل نیر طی ۱۸ ماه گذشته اشاره و تأکید کرد: از سویی انتظار می‌رود مسیر استراتژیک نیر- کورائیم بهسازی شود.

به گفته بدری راه زیرساخت اساسی توسعه مناطق است و بدون ایجاد آن نمی‌توان انتظار توسعه کشاورزی و گردشگری روستاها را داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار