کد خبر: ۵۳۴۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲ 05 December 2017

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید طی ۲۴ ساعت آینده به کشور خبرداد و گفت: این سامانه بارشی از عصر روز پنجشنبه و از نیمه غربی وارد کشور خواهد شد و بخشهایی از استانها را با باران، برف، کاهش دما و وزش باد مواجه می‌کند.

احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: طی 24 ساعت آینده جوی پایدار در غالب نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت موجب انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در کلانشرها و شهرهای صنعتی خواهد شد.

وی ادامه داد: پایداری نسبی هوا، انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهایی همچون تهران، کرج، قزوین، تبریز و اصفهان مشهودتر است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه سامانه بارشی جدیدی از عصر فردا چهارشنبه وارد کشور می‌شود، گفت: با ورود این سامانه بارشی ابتدا شمال غرب و سپس سایر نقاط با بارش باران، برف و کاهش دما مواجه می‌شود.

به گفته وظیفه، طی روز چهارشنبه بخشهایی از استانهای ایلام، لرستان و خوزستان بر اثر وزش باد شدید و تشکیل توده گرد و غبار، با کاهش دید و افزایش غبار محلی مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی روز پنجشنبه در کشور فعال تر خواهد شد، گفت: روز پنج شنبه ضمن افزایش فعالیت سامانه گستره بارش غرب، جنوب غرب و همچنین استانهای ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی را فرا خواهد گرفت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارشها در مناطق کوهستانی و سردسیر به‌صورت برف خواهد بود؛ ضمن اینکه کاهش دما نیز در مناطق بارانی و برفی پدید می‌آید.

به گفته وظیفه، از اواخر روز پنجشنبه بارش از نوار غربی کشور کاهش می‌یابد و بارندگی در این روز غالبا در زاگرس جنوبی و دامنه و ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور روی می‌دهد.

وی، شهرکرد با 13 درجه زیر صفر را سردترین نقطه کشور و اهواز با 26 درجه بالای صفر را گرمترین نقطه کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 10 درجه بالای صفر رسید.

بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور، 20 استان طی سه روز آتی با باران و کاهش دما مواجه می‌شوند و اخطاریه‌های لازم در این باره به مردم و مسافران جاده‌های کوهستانی اعلام شده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار