مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل:
مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل یکی از مهمترین راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی را ایجاد صادرات پایدار دانست که قطعاً اشتغالزایی را به دنبال دارد.
کد خبر: ۵۳۳۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰ 03 December 2017

 

 

 به گزارش تابناک اردبیل؛ صادق صالحی از صادرات 8 نوع محصول دامی به 9 کشور جهان از استان اردبیل خبر داد و افزود: صادرات پایدار منوط به نظارت‌های بهداشتی دقیق و صحیح بر تولید و عرضه محصول با کیفیت است.

وی اظهار کرد: افزایش صادرات فراورده های خام دامی از استان در دستور کار قرار دارد و گامهای مؤثری در راستای افزایش صادرات برداشته شده است.

این مقام مسئول دامپزشکی در تشریح نظارت بهداشتی و کیفی دامپزشکی در راستای صادرات فراورده های خام دامی از استان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری 648 تن آلایش غیر خوراکی در قالب 28 محموله به کشورهای ارمنستان و ترکیه و یک هزار و 848 تن پا و پنجه مرغ در قالب 66 محموله به کشورهای ویتنام و هنگ کنگ صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل بر اهتمام جدی دامپزشکی استان در راستای تسهیل روند صادرات تاکید کرد و گفت: نظارت‌های بهداشتی و کیفی دامپزشکی و ارتقاء شاخص های بهداشتی یکی از علل رشد صادرات در منطقه است و افزایش صادرات فقط و فقط در گرو تولید فراورده خام دامی با کیفیت بهتر و مطابق با استانداردهای روز دنیا و افزایش بهره وری تولید میسر خواهد بود.

صالحی با بیان اینکه نظارت بهداشتی و کیفی بر محصولات و فراورده های خام دامی صادراتی یکی از مهمترین وظایف حاکمیتی دامپزشکی است، خاطر نشان کرد از ابتدای سال جاری 4 میلیون و 56 هزار و 280 قطعه جوجه یکروزه گوشتی تحت نظارت بهداشتی و کیفی این اداره کل در قالب 165 محموله به کشورهای ارمنستان ، افغانستان و ترکمنستان صادر شده است.

وی در عین حال از صدور مجوز صادرات 118 هزار و 528 کیلو گرم گوشت مرغ منجمد در قالب 5 محموله به کشور عراق در سالجاری خبر داد و افزود: در همین مدت مجوز صادرات یک محموله شاه میگو به وزن یک تن تحت نظارت بهداشتی و کیفی این اداره کل به مقصد کشور ارمنستان صادر شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار