فرماندار بیله سوار از راه‌اندازی اولین کارخانه روغن‌کشی کلزا در این شهرستان با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.
کد خبر: ۵۳۲۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲ 01 December 2017
به گزارش تابناک اردبیل، آرام حلیم در حاشیه بررسی آخرین وضعیت تولید کلزا در بیله سوار گفت: در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسعه صنایع تبدیلی به ویژه در دانه‌های روغنی قویاً دنبال می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس مذاکراتی با سرمایه‌گذار بخش خصوصی انجام شده تا کارخانه روغن‌کشی از دانه‌های کلزا را راه‌اندازی کند.

فرماندار بیله سوار تأکید کرد: بخش خصوصی برای راه‌اندازی این واحد ۳۰ هکتار زمین درخواست کرده بود که طبق مذاکرات صورت گرفته از شهرک‌های صنعتی این زمین تأمین شده و در اختیار وی قرار خواهد گرفت.

حلیم تأکید کرد: تنها واحد صنایع تبدیلی دانه‌های روغنی در این شهرستان، کارخانه روغن‌کشی از آفتاب‌گردان است و کارخانه کلزا دومین واحد صنایع تبدیلی خواهد بود.

فرماندار بیله سوار همچنین در خصوص میزان تولید کلزا در این شهرستان افزود: سال گذشته کشت کلزا در سطح گسترده اطلاع‌رسانی شد و توانستیم دو هزار هکتار از اراضی بیله سوار را به کشت این محصول اختصاص دهیم.

وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت کلزا در سال جاری به سه هزار و ۵۰۰ هکتار ادامه داد: پیش بینی شده امسال ۱۲ هزار تن کلزا از مزارع بیله سوار برداشت شود.

وی متذکر شد: با راه‌اندازی کارخانه روغن‌کشی سطح زیر کشت این محصول افزایش یافته و بسیاری از گرفتاری‌های کشاورزان در خصوص فروش محصول نیز کاهش خواهد یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار