در راستای ماموریت اجرای یک دستورالعمل مهم؛
به نظر می رسد مسئولیت اصلی بر دوش رسانه هایی است که با همکاری ارشاد اجازه ندهند مسیر انتشار آگهی های دولتی به شیوه های تبعیض آمیز و ناعادلانه توزیع شود.
کد خبر: ۵۳۱۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰ 29 November 2017

به گزارش تابناک اردبیل، توزیع عادلانه آگهی های دولتی در میان مطبوعات و علی الخصوص نشریات محلی که در حال حاضر بدترین وضعیت اقتصادی تاریخ مطبوعات کشور را تجربه می کنند، از جمله دغدغه ها و مطالبات قاطبه روزنامه نگاران و فعالان عرصه رسانه در استان اردبیل است.

مطالبه ای بحق که البته معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد  اسلامی استان اردبیل به مراتب بیشتر از خود اهالی رسانه بر این امر واقف بوده و در انتظام بخشی بر آن کمر همت بسته است.

مرور سالهای اخیر در این باره بخصوص بیانگر روند مثبت و موفقیت آمیز این معاونت با وجود مانع تراشی، دست اندازسازی و مقاومت های سئوال برانگیز و شبهه ناک برخی دستگاههای اداری، نهادها، شرکت های دولتی و موسسات عمومی غیردولتی در برابر ضرورت اجرای دستورالعمل های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  است.

توحید بلورساز معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اخیراً به دستگاههای اداری استان هشدار داد که از تحویل و ارسال مستقیم آگهی ها به سرپرستان مطبوعات سراسری در استان و نیز مطبوعات محلی خودداری کنند و در غیر این صورت برابر قانون با آنان برخورد خواهد شد.

به گزارش تابناک اردبیل، این گزارش نافی اقدامات مسئولانه و قابل تقدیر آن دسته از دستگاههای اداری که در این زمینه بخصوص همواره بر پایه قانون رفتار می کنند، نیست.
 
استانداران قبلی در مواجهه با مطالبه رسانه های استان برای برخورد قانونی با دستگاههای متخلف در این زمینه، هر چند وعده کردند که این مسیر غیرقانونی را از طریق ذیحسابان ادارات اصلاح خواهند کرد اما واقعیت تلخ کنونی بیانگر این است که اراده ای جدی بر متوقف کردن آن نبوده و نیست و چه بسا هم برخی "آگهی بگیران" که هیچ تناسبی با حرفه روزنامه نگاری ندارند، در پوشش خبرنگار این مسئله را تشدید کرده و به آن دامن زده باشند!

انتظار می رود استاندار اردبیل که اجرای قانون را از جمله الویت های خود می داند، اقدامات غیرقانونی در این مورد بخصوص را متوقف کند تا ضمن برخورد با فرایندهای مفسده انگیز، اقتصاد مطبوعات در استان پا بگیرد و مطبوعات "مستقل" به وظایف خود عمل کنند.

 انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار