کد خبر: ۵۲۷۵۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸ 21 November 2017

به گزارش خبرنگار مهر، حسین میراضی بعدازظهر دوشنبه در دیدار امام‌جمعه اردبیل با اعضای ستاد گرامیداشت هفته بسیج تصریح کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی توسعه مناطق محروم روستایی را در دستور کار دارد.

وی افزود: در پنج محور فعالیت‌های محرومیت‌زدایی از روستاهای استان آغاز شده و در بخش اقتصادی به دلیل اهمیت آب و راه، بهسازی راه‌های روستایی کلید خورده است.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت عباس (ع) استان متذکر شد: از جمله اینکه بهسازی ۱۵۰ روستا روستایی آغاز شده و تا به امروز ۲۵ مورد  با ۵۰ کیلومتر به اتمام رسیده است.

میراضی ادامه داد: در بخش فرهنگی ۸۵ روستا محوربندی شده و در ۱۳ محور، ۱۲ روحانی در روستاهای سه شهرستان گرمی، خلخال و مشگین شهر مستقر شدند.

وی با بیان اینکه در بخش سلامت تلاش بر این است که از ظرفیت طب اسلامی استفاده شود، اضافه کرد: در تمامی روستاها شاهد برخورداری از امکان گیاهان دارویی هستیم و در حوزه سلامت ترویج طب اسلامی در دستور کار است.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت عباس (ع) استان محور دیگر فعالیت این قرارگاه را تعلیم و تربیت عنوان و تأکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشترین دلیل مهاجرت از روستاها به شهرها، مدرسه است.

به گفته میراضی در اغلب روستاها صرفاً مقطع ابتدایی دایر بوده و تنها ۱۰ درصد مقطع متوسطه اول دارند و تقریباً دبیرستان در هیچ روستایی نداریم.

وی با ذکر مثالی به روستای برندق با دو هزار نفر جمعیت اشاره و تصریح کرد: در این روستا نبود متوسطه دوم موجب شده اهالی با مشکل مواجه شوند.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت عباس (ع) استان افزود: برای رفع این مشکل بازسازی مدارس در دستور کار قرارگاه قرار گرفته است.

میراضی محور دیگر فعالیت را عمرانی دانست و بیان داشت: ۸۱ پروژه در روستاها با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار