روستاهای خلخال سرای سالمندان شده است
استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر افزایش مهاجرت جمعیت خلخال نگران‌کننده است و تنها راه‌حل برای این مسئله رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی است.
کد خبر: ۵۲۶۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹ 19 November 2017
به گزارش تابناک اردبیل، اکبر بهنام‌جو در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خلخال اظهار داشت:  در حال حاضر افزایش مهاجرت جمعیت خلخال نگران‌کننده است و تنها راه‌حل برای این مسئله رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی است که با حمایت از سرمایه‌گذاران تا حد قابل توجهی تحقق می‌یابد.

وی افزود: انتظار ما از مدیران و دستگاه‌های اجرایی این است که زمینه و بسترهای مناسبی را برای جلب سرمایه‌گذاران فراهم کنند و اجازه ندهند که میل و رغبت سرمایه‌گذاران در ارتباط با ادامه سرمایه‌گذاری از بین برود تا از این طریق بتوانیم به یکی از دستاوردهای بسیار مهم که رفع بیکاری در منطقه است دست یابیم.

استاندار اردبیل گفت: اهمیت به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای دستیابی به برنامه‌های اجرایی اشتغال‌زا یک امر لازم و ضروری است که در این زمینه حل مشکلات مردم منطقه نیز باید مبنای کار قرار بگیرد تا بتوانیم خروجی‌های مناسبی را در این زمینه شاهد باشیم و به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

بهنام‌جو بیان کرد: اهمیت به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و اتمام هرچه سریع‌تر سدهای شهرستان خلخال از مواردی است که می‌تواند از مهاجرت معکوس در این شهرستان جلوگیری کند که به همین منظور انتظار داریم مسئولان و دستگاه‌های اجرایی مربوطه با ما همکاری و مشارکت‌های همه‌جانبه‌ای داشته باشند.

وی تصریح کرد: اهمیت و توجه به توسعه ارتباطات خط  ریلی و نیز منطقه‌های آزاد تجاری در استان اردبیل راه نجاتی برای مردم منطقه محسوب می‌شود و وجود جاذبه‌های مختلف به ویژه جاذبه‌های گردشگری یک امتیاز بسیار موفق برای منطقه است که باید به طور مطلوب بهره‌گیری شود تا خروجی‌های مناسبی را در این زمینه شاهد باشیم.

روستاهای خلخال سرای سالمندان شده است

بشیر خالقی هم در حاشیه سفر استاندار اردبیل به خلخال و بازدید از جاده اصلی خلخال- طارم -منجیل افزود: روند رو به رشد مهاجرت از خلخال و خالی شدن روستاها از جمعیت جوان جویای کار موجب شده تا اکثریت روستاهای دارای سکنه و بزرگ این شهرستان تبدیل به سرای سالمندان و جمعیت پا به سن گذاشته شود.

وی با بیان اینکه با پیگیری های صورت گرفته تمام طرح های راهسازی در حال اجرای خلخال دارای ردیف اعتباری ملی بوده ولی به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار زمان اجرایی آنها طولانی و هزینه ها نیز افزایش یافته گفت: یکی از راهکارهای مهم در راه نجات این منطقه از بن بست اقتصادی و پیشگیری از مهاجرت ایجاد زیرساخت های لازم از جمله تکمیل طرح های راهسازی برای افزایش رغبت سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در این شهرستان است.

خالقی اظهار کرد: امسال ۱۰۰ میلیارد ریال برای ادامه عملیات اجرایی راه اصلی خلخال – طارم و منجیل تخصیص یافته و در خوشبینانه ترین شرایط اعتباری موجود در کشور با چنین وضعیتی تکمیل و بهره برداری از این راه حیاتی منطقه نیم قرن طول خواهد کشید.

وی با بیان اینکه این راه تنها راه فاقد گردنه های برف گیر و صعب العبور در استان اردبیل برای دسترسی به مرکز کشور است، گفت: تامین اعتبار مورد نیاز این طرح و تکمیل و بهره برداری از این راه نیازمند عزم جدی مسوولان است.

وی با اشاره به اینکه محدودیت اراضی کشاورزی در منطقه نیز یکی از عوامل افزایش روند مهاجرت از خلخال است افزود: قوانین حاکم بر منابع طبیعی استان اردبیل همان قوانین مربوط به اصلاحات ارضی مصوب سال ۱۳۴۰ مربوط به رژیم طاغوت است، بسیاری از کشاورزان روستاهای خلخال حق زراعت در اراضی کشاورزی متعلق به خود را به دلیل ممیزی نادرست زمین های کشاورزی در این سال ندارند.

خالقی با بیان اینکه میانگین اراضی تحت مدیریت محیط زیست در کشور ۱۲ درصد ولی در خلخال ۳۷ درصد است، اظهار کرد: مردم این شهرستان نگهبان محیط زیست بوده و این امر مانع از هر گونه توسعه در بخش های کشاورزی ،گردشگری و صنعت به دلیل محدودیت زمین در این شهرستان است.

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
باسلام خدمت جناب استاندار وتشکر ازاینکه دراولین روزهای مسئولیت به شهرستان خلخال سفر کرده اید جهت استحضارتان بعرض میرسد علت اصلی مهاجرت این منطقه بیکاری جوانان و علت اصلی افزایش نرخ بیکاری در کل استان ما ، مدیریت ناکارآمد چهارسال گذشته استاندار قبلی است ایشان در آن چهارسال خنثی والبته فرصت سوز برای مردم ما اگر عرضه به اتمام رساندن فقط چند پروژه نیمه تمام مثل پتروشیمی را داشت حدود 3200 نفر از جوانان استان که طبیعتا تعدادی از ان تحصیلکردگان جوان خلخالی بودند مشغول بکار میشدند ونه مهاجرت اینقدر رشد می یافت ونه رتبه استان اینقدر خراب میشد
کشاورز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
سلام آقای استاندار اگر میخواهید مهاجرت کم شود حقابه ما را از قزل اوزن بگیرید در چهارسال گذشته آقای خدابخش که لشکری از مشاوران استخدام کرده بود به حقابه ما حتی یک قدم برنداشت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
نگران نباشید عزیزان طوری نیست ملت رفتند تهران سری به اقوامشان بزنند و پولهایی که از پارو بالا میره رو خرج کنند.
نگران نباش برمی گردند .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار