مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی اردبیل:
مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل کتب صوتی را در شرایط امروز جامعه جزو ضرورت‌های مطالعه برشمرد.
کد خبر: ۵۲۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵ 14 November 2017

به گزارش تابناک اردبیل، رباب عزیز خانی صبح سه‌شنبه در نشست مشترک با اصحاب رسانه تصریح کرد: از ابتدای امسال ۱۵۰ کتاب صوتی در این استان تولید شده و تداوم تولید مورد تأکید ما است.

وی با بیان اینکه ۲۵ داوطلب در تولید کتاب صوتی با امور کتابخانه‌های عمومی استان همکاری دارند، اضافه کرد: انتظار داریم با هدف تأمین نیاز روشندلان و حتی علاقه‌مندان به کتابی که فرصت مطالعه کتب مکتوب را ندارند، تولید کتاب صوتی افزایش یابد.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان در خصوص وضعیت منابع مطالعاتی موجود در استان اضافه کرد: در حال حاضر برای هر فرد باسواد یک جلد کتاب موجود است.

عزیز خانی افزود: در حال حاضر پنج درصد از جمعیت  باسواد استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و لازم است در افزایش این سهم برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به فعالیت ۷۳ باب کتابخانه در این استان ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی استان در حوزه فرهنگی نیز برنامه‌های متعددی اجرا می‌کنند بطوریکه در دو سال اخیر ۹ هزار و ۱۰۰ برنامه اجرا شده است.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان به اجرای ۶۵۰ نشست کتاب‌خوان عمومی، ۶۶۰ جمع خوانی کتاب و پنج نشست کتاب‌خوان تخصصی در دو سال اخیر برگزار شده و برنامه‌های فرهنگی ۶۰ درصد رشد دارد.

عزیز خانی در خصوص برنامه‌های هفته کتاب‌خوانی نیز افزود: همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی در روز ۲۴ آبان ماه عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی تدارک دیده شده و مراسم تجلیل از فعالان کتاب برگزار می‌شود.

وی به بهره‌برداری از کتابخانه‌های فخرآباد مشگین شهر و موران گرمی اشاره و تصریح کرد: ۳۰ نشست کتاب‌خوانی در مدارس پیش بینی شده است.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان به معرفی ۱۶ کتاب و رونمایی از کتب تولیدی نویسندگان بومی استان اشاره و تصریح کرد: علاوه بر این معرفی شش اثر برگزیده ادبیات دنیا در یکی از کتاب‌فروشی‌های اردبیل برنامه‌ریزی شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار