کد خبر: ۵۲۲۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸ 12 November 2017

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کل ارشاد اسلامی استان اردبیل صبح یکشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه کتاب اردبیل با اشاره به وضعیت مطلوب کشور در تولید و نشر کتاب، تصریح کرد: عمده مشکل ما در ترویج فرهنگ مطالعه است.

سید ناصر اسحاقی با تاکید به ضرورت ترویج فرهنگ مطالعه با همکاری نهادهای فرهنگی، متذکر شد: انتظار می رود آموزش و پرورش و دانشگاه در این راستا نقش جدی ایفا کنند.

وی به ضرورت حمایت از کتابفروشی ها نیز تاکید کرد و افزود: کتابفروشی ها در حال کاهش و خروج از چرخه فرهنگی کشور هستند و به ازای هر سه ناشر یک کتابفروشی داریم.

به گفته اسحاقی وضعیت کتابفروشی ها در خود استان نیز مطلوب نیست و ضروری است مورد حمایت قرار گرفته و زمینه توسعه فعالیت آن ها تسهیل شود.

مدیر کل ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه در ترویج مطالعه مشکل مشابه در استان دیده می شود، اضافه کرد: در مقابل از ابتدای سال ۹۵ تا پایان شش ماهه ۹۶، ۴۱۰ عنوان کتاب در استان چاپ شده است و در بخش تولید کتاب وضعیت مطلوبی داریم.

وی افزود: نمایشگاه کتاب اردبیل به بهانه ترویج مطالعه تدارک دیده شده و ۳۰۰ ناشر برتر کشور در این رویداد فرهنگی حضور دارند.

مدیر کل ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه ۱۵۰ غرفه برای ناشران تدارک دیده شده است، اضافه کرد: ۲۰ ناشر استانی نیز در نمایشگاه مستقر هستند.

وی همچنین به اجرای برنامه های جنبی در نمایشگاه کتاب اردبیل اشاره و تاکید کرد: کارگاه های آموزشی، نقد و بررسی کتاب، شب های شعر و قصه گویی بخشی از برنامه های جنبی نمایشگاه است.

در این مراسم استاندار اردبیل نیز توسعه فرهنگی را راهکار رفع بسیاری از مشکلات دانست و افزود: به ویژه ترویج مطالعه در جامعه با هدف کاهش آسیب های اجتماعی ضروری است.

اکبر بهنامجو با بیان اینکه والدین کتابخوان می توانند فرزندان موفقی تربیت کنند، تاکید کرد: فرصت نمایشگاه کتاب می تواند در ترویج فرهنگ مطالعه نقش موثری ایفا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار