کد خبر: ۵۲۲۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸ 11 November 2017

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، بر اساس مصوبه شهرداري و شورای اسلامی شهر پارس‌آباد مغان که به مناسبت گرامیداشت 13 آبان ماه روز دانش‌آموز به تصویب رسیده است، شهروندانی که در مدت یک ماه، زمان اجرای طرح "جایزه خوش حسابی" نسبت به پرداخت عوارض خودرو، نوسازی،  کسب و پیشه، خدمات شهری، پروانه ساختمان و نیز بدهی های خود اقدام نمایند در قرعه كشي يكدستگاه خودرو تيبا شركت داده مي شوند.

بر اساس اعلام روابط عمومي شهرداري پارس آباد، افرادی که عوارض خود را در مدت تعيين شده پرداخت كنند علاوه بر برخورداری از 30 درصد تخفیف برای پرداختی های نقدی و نیز 20 درصد تخفیف برای پرداختی های اقساطی (پس از کسر 20 درصد تخفیف نصف باقیمانده نقداً و نصف دیگر در 5 قسط دریافت خواهد شد.

افراد علاوه بر شركت در قرعه كشي يك دستگاه خودروی تیبا، از جوایز متنوع و نفیس از جمله دهها دستگاه دوچرخه، تبلت، کفش اسکیت، اسکوتر و چندين عدد گوشی تلفن همراه و ... برخوردار خواهند شد.

افرادی که عوارض خود را پرداخت كنند برگه های قرعه کشی به نام دانش آموز خانواده صادر شده و به ازای هر 50 هزار تومان پرداختی یک برگه قرعه کشی تعلق خواهد گرفت.
هر چند ترغیب و تشویق شهروندان برای دادن عوارض شهرداری به شیوه های گوناگون در کشور مرسوم است اما به نظر می رسد بهتر بود که شهرداری پارس اباد به عنوان یک نهاد عمومی خدمات رسان در راستای فرهنگ سازی به منظور حفاظت از هوای پاک، مشوق هایی از قبیل تعدادی دوچرخه یا موتورسیکلت هیبریدی و هر وسیله حمل و نقل پاک و غیرآلاینده به جای خودرو که بی تردید یکی از عوامل اصلی آلودگی شهرها شناخته می شود،اقدام می کرد.

متاسفانه انتخاب خودرو به عنوان جایزه و برای ترغیب مردم در سپرده گذاری، از سوی بانکها در ایران به شیوه نادرستی مرسوم شده و بانکها برای جلب مشتری در تعیین خودروهای شیک و مدل بالا با همدیگر رقابت می کنند و همین رویه موجب شده تا دیگر نهادها و دستگاهها برای ترغیب مردم در مشارکت به منظور پرداخت عوارض و مالیات و ...بدون در نظر گرفتن وظیفه خود در فرهنگ سازی و توسعه هوای پاک، این کار را تکرار و ترویج می‌دهند.

 

 

 

 

///

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار