کد خبر: ۵۲۱۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳ 08 November 2017
تابناک اردبیل- واقعا مرا به سخت جانی آنها این گمان نبود .صد هزار ماشالله وجود نازنینشان در دولت و شرکتهای دولتی "هفت من شیر ده"  از قانون "بقای انرژی" تبعیت می کند. زوال نمی یابند بلکه از حالتی به حالتی دیگر تبدیل می شوند .از سنگین به سبک از سبک  به نفت از نفت به شستا ،به نفتا ،به یکتا ...از این میز خسته می شوند، سر اون میز دیگر. از این هیئت مدیره به اون هیئت مدیره ...
 
من در عجبم که اگرتا این اندازه کارآمد هستند .آخر چرا چند صباحی  این کار آمدی خود را در بیرون از سیستم اداری اثبات نمی کنند ؟
 
درست، از روزی که از شیر مادر جدا شده اند، چسبیده اند به شیر دولت تا دم مرگ و یا واپسین دم حیات  که چه شود آخه ؟
 
 اطمینان  دارم که اغلبشان با سرمایه ی شخصی خود قادر به اداره ی حتی یک  شرکت کوچک هم  نیستند اما با سرمایه ی دولت به "آدام اسمیت" هم درس اقتصاد می دهند .
 
شده اند حکایت آن تاجر زاده ی پر گوی اصفهانی که روزی رفقایش را دور خود جمع کرده بود و به آنها درس اقتصاد و عرضه و تقاضا می داد .
 
پدرش از طبقه ی بالا  می شنید
گفت:
"آقا جمال
 اگر سه تا تجارتخانه را ورشکست نکرده بودی و سهم الارث خود و خواهرانت را پیشخور نکرده بودی لابد اکنون  انتظار داشتی من هم بیایم پای درس و مشقت بنشینم.بس کن آقا جمال "

اغلب این آقایانی که می بینید  بر میلیاردها سرمایه ی دولت ( می خواستم بگویم سرمایه ی ما  ،بعد دیدم مال ما نیست که . مال دولت است )  مدیریت می کنند که اگر سرمایه ی شخصی خودشان بود، باور کنید زن و بچه هایشان ، یک هزارم  آنرا هم در اختیار آنها  قرار نمی دادند .
 
 می گفتند تو آلزایمر داری ،گمش می کنی.بنشین استراحت کن .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار