قاسم رحیمی گفت: فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی بیشترین آمار را در طیف بیکاری این استان به‌خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۵۲۰۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱ 06 November 2017

قاسم رحیمی اظهار کرد: بعد از مقطع کارشناسی بیشترین بیکاران در مقطع دیپلم شناسایی شده‌اند و این در حالی است که در استان ۱۳۸ هزار نفر دانش‌آموخته دانشگاهی داریم.

وی افزود: بر اساس سرشماری سال ۹۵، تعداد بیکاران استان ۶۵ هزار و ۴۵۰ نفر و تعداد شاغلان ۳۵۲ هزار و ۶۷۳ نفر محاسبه شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تأکید کرد: نرخ بیکاری بر همین اساس ۱۵.۷ درصد بوده و اردبیل استان ۲۸ ام در بیکاری محسوب می‌شود.

رحیمی در خصوص نرخ بیکاری فصلی محاسبه شده برای استان نیز افزود: در بهار سال گذشته نرخ بیکاری ۱۴.۸ درصد و در تابستان سال گذشته ۱۳.۸ درصد محاسبه شده است.

وی افزود: این در حالی است که در هر دو فصل نرخ بیکاری استان بیشتر از میانگین کشوری است؛ چرا که نرخ بیکاری فصل بهار ۱۲.۲ و نرخ بیکاری فصل تابستان ۱۲.۷ درصد محاسبه شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: در بهار امسال نرخ بیکاری به نسبت سال گذشته کاهش یافته و به ۱۳.۵ درصد رسیده اما همچنان از میانگین کشوری با ۱۲.۶ درصد بیشتر محاسبه شده است.

به گفته رحیمی در تابستان امسال نیز نرخ بیکاری با کاهش به ۹.۹ درصد رسیده و اینبار از میانگین کشوری با ۱۱.۷ درصد کمتر محاسبه شده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۸
جناب رحیمی خسته نباشید بعد سالها تحقیق و سختی و ریاضت و مطالعه پی بردید که بیشترین بیکاران کیا هستند.
این رو مادربزرگ 88 ساله بی سواد منم می دونه که. 4 تا نوه لیسانس بیکار داره خودش.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار