مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل گفت: خرید جو که از ماه گذشته آغاز شده در روزهای پایانی خود قرار دارد که پیش‌بینی می‌کنیم ظرف چند روز آینده خرید جو تضمینی به اتمام برسد.
کد خبر: ۵۱۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹ 23 June 2015

غلامرضا میرزا‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: خرید تضمینی جو را در شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد به صورت کامل به اتمام رساندیم.

به گفته وی، در شهرستان گرمی خرید این محصول تا 10 درصد باقی مانده و از دو روز پیش خرید تضمینی محصول جو در مشگین‌شهر آغاز شده است.

میرزاحسینی به پیش‌بینی خرید 600 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان اشاره کرد و گفت: شرکت غله و تعاون روستایی با توجه به تأکید و حساسیت نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و همچنین استاندار اردبیل و رئیس سازمان جهاد کشاورزی کار خرید را از اولین روزهای برداشت محصول آغاز کرده و با نظم و انضباط خاص این خرید به انجام می‌رسد.

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل افزود: علی‌رغم اینکه قرار بود در 63 مرکز خرید انجام شود، تعداد مراکز را به بیش از 75 مرکز افزایش دادیم تا کشاورزان در صف‌های طولانی برای تحویل محصول قرار نگرفته و در کمترین زمان محصولشان را به مراکز خرید تحویل دهند.

میرزاحسینی تصریح کرد: قول داده‌ایم تا آخرین دانه محصول گندم و جو کشاورزان را خریداری کنیم و هیچ تعجیلی در این زمینه مناسب نبوده و ما به تدریج این محصولات را خریداری کرده و نسبت به ذخیره‌سازی آن اقدام می‌کنیم.

این مسئول درباره پرداخت بهای گندم و جو خریداری شده از سوی کشاورزان یادآور شد: به دلیل آنکه عده‌ای از زارعان شماره حساب خود را دقیق نداده بودند، بانک کشاورزی و دیگر بانک‌های عامل در پرداخت با مشکلاتی روبه‌رو شدند که امیدواریم با برطرف شدن این مشکل که به سرعت اصلاح آن در دستور کار است، روند مطلوب کار پرداخت بهای گندم و جو خریداری شده را باشیم.

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل ادامه داد: در خرید جو به زارعان اعلام کردیم که در مدت 45 روز بهای محصول خریداری شده را پرداخت خواهیم کرد که امیدواریم از اوایل هفته آینده بخشی از این مطالبات کشاورزان پرداخت شود.

میرزاحسینی قیمت جهانی این محصول را 700 تومان اعلام کرد و گفت: اگر تعاون روستایی در خرید جو اقدام نمی‌کرد تا 600 تومان قیمت آن کاهش می‌یافت در حالی که ما در حال حاضر 920 تومان این محصول را از زارعان به صورت تضمینی خریداری می‌کنیم.

وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد، به سرعت و با احساس مسئولیت تلاشمان بر این است تا بهای محصولات ارائه شده زارعان پرداخت شده و موانع و مشکلات احتمالی نیز به سرعت از بین برود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار