خطیب جمعه اردبیل مطرح کرد؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به تحولات جهانی و منطقه‌ای تاکید کرد که ترامپ و آمریکا روزهای شکست و تحقیر را تجربه می‌کنند.
کد خبر: ۵۱۱۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲ 20 October 2017


به گزارش تابناک اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: ترامپ در سخنرانی اخیر خود درصدد تقابل و شکاف میان ملت ایران و نظام بود اما نتیجه عکس داد و ملت در دفاع از منافع ملی و سپاه یک دست شد و برعکس اختلاف عظیمی بین نخبگان آمریکا و دولت آمریکا ایجاد شد.

وی با اشاره به شکست های آمریکا در منطقه و جهان ادامه داد: شکست در بسیج جامعه جهانی بر علیه برجام، شکست در حفظ داعش، عدم استقلال اقلیم کردستان، جدایی ترکیه از ائتلاف، شکستن هیئت نظامی آمریکا در منطقه و... از جمله تحقیر این کشور در روزهای اخیر بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان شکست امریکا در رساندن داعش به ایران متذکر شد: فلسفه ایجاد داعش تقابل با ایران بود و داعش می گفت «سر مار در ایران است و دست زدن به دم مار خطاست و خود ما را نیش می زند و ما باید سر مار را بکوبیم».

وی با بیان اینکه آمریکا و متحدانش در مرحله بعدی داعش را برای کل منطقه آماده کرده بودند، تصریح کرد: سوریه دروازه توطئه ها بود تا فتنه به کل منطقه تسری یابد. این دروازه فقط توسط ایران بسته شد.

عاملی با اشاره به شکست این کشور در ایجاد استقلال برای اقلیم و ایجاد جای پا و حیاط خلوت در مرز ایران برای اسرائیل یادآور شد: جدایی ترکیه از ائتلاف آمریکایی و عربستان و ورود به همکاری با روسیه و ایران و عقد قرارداد نظامی با روسیه از مهمترین شکست های اخیر آمریکا است.

وی با تاکید بر اینکه در این خصوص قطع صدور ویزا به آمریکا در ترکیه را باید در راستای عصبانیت آمریکا از این اقدام ترکیه دانست، شکست در سرنگونی بشار اسد که ائتلاف آمریکا و اروپا و عربستان اراده کرده بودند که او ساقط شود اما اراده ایران غالب آمد.

خطیب جمعه اردبیل ریخته شدن هیبت نظامی آمریکا در سوریه و عراق و اخیرا در اقلیم کردستان را متذکر شد و بیان داشت: آمریکا، ترکیه و ایران و عراق را تهدید کرده بود که اگر نیروی نظامی به اقلیم بفرستند با هواپیماهای بدون سرنشین به آنها حمله می کند اما نیروهای العبادی به راحتی و بدون اعتناء به آمریکایی ها وارد کرکوک شدند و آمریکا نتوانست هیچ اقدامی بکند.

وی همچنین با اشاره به برخی مسایل و مشکلات استان اردبیل اضافه کرد: قرار است این هفته دولت استاندار اردبیل را معرفی کند. بنابراین از مردم استان، مدیران و تمامی فعالان  سیاسی می خواهم به وظیفه خیرخواهی در برابر حاکم اسلامی عمل نموده و همکاری از سر اخلاص با ایشان داشته باشند و از هرگونه تشتت و اختلاف بپرهیزند.

عاملی با بیان اینکه چهار سال مدت بسیار خطیری برای سازندگی و پیشرفت در استان است، تاکید کرد: نباید این مدت خطیر برای دعواهای سیاسی و عزل و نصب ها و خدای نکرده سهم خواهی ها مصرف شود. استان کارهای زمین مانده زیادی دارد و فرصت برای غیر مصالح کلان استان وجود ندارد.

وی با اشاره به اظهارات معاون اول رئیس جمهور که گفته بود «تا حال ۲۵ میلیارد دلار خط فاینانس جذب شده و چندین میلیارد دلار دیگر هم تفاهم نامه امضاء شده است» ادامه داد: مسئول تعیین پروژه ها و اولویت ها برای مصرف فاینانس آقای جهانگیری است و ما از ایشان گله مندیم که راه آهن اردبیل را در اولویت قرار نداده اند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در سفر اخیر به روسیه از طریق سفارت ایران مشخص شد که تمام بانک های خصوصی روسیه آماده اند در هر سقفی برای پروژه های عمرانی و صنعتی ایران وام بدهند و تنها چیزی که می خواهند، ضمانت بانک مرکزی است. لذا ما از دولت مردان می خواهیم که تردیدی در سودآوری و اهمیت راه آهن اردبیل و مسیر پارس آباد نداشته باشند و با تضمین بانک مرکزی اصلی ترین معضل عمران و آبادانی استان را حل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار