کد خبر: ۵۱۱۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴ 19 October 2017
صدیف بدری روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران اردبیل افزود: با پیگیری نمایندگان استان مشکلات موجود تامین اعتبار راه آهن تا حدودی برطرف شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به تعهد کمیسیون عمران مجلس در سفر قبلی به استان اردبیل در باره اختصاص اعتباری به میزان سه هزار میلیارد ریال قرار شد مبلغ مذکور از اعتبارات سال 96 تخصیص داده شود.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بااشاره به سفر وزیر راه و شهر سازی به اردبیل و بازدید از این طرح افزود: .در جریان این سفر وزیر راه و شهرسازی به قول خود عمل کرد و نزدیک یک هزار میلیارد ریال به این طرح اختصاص داده شد.
وی بیان کرد: اخیرآ هم 20 میلیارد ریال به این طرح اختصاص یافت و تخصیص این مبالغ باعث شد طرح راه آهن شتاب گیرد .
نماینده اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد :در حال حاضر پیمانکاران قطعات راه اهن انتخاب شده اند و عملیات اجرایی هم خوب پیش می رود و مقرر است برای شتاب دهی بیشتر جلسه دوره ای با نوبخت سخنگوی دولت داشته باشیم.
بدری در باره اختصاص 350 میلیون دلار اعتبار ارزی برای راه اهن اردبیل افزود: این اعتبار از سوی صندوق توسعه ملی قابل تامین است و در صورت تحقق نیازی به اعتبار دولتی برای تکمیل راه آهن اردبیل نیست.
وی گفت: در مجموع 10هزار میلیارد ریال برای تکمیل زیر ساخت و رو ساخت این طرح نیاز است.
طرح راه آهن اردبیل - میانه به طول 175 کیلومتر از سال 1383 کلنگ زنی و مدت زمان اجرای آن پنج سال تعیین شده بود که بدلیل نبود اعتبارت تکمیل آن تاکنون به تعویق افتاده است

**گزینه نهایی استاندار اردبیل چهارشنبه هفته آینده مشخص می شود
رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در باره تعیین استاندار جدید اردبیل گفت:هنوز گزینه نهایی مشخص نشده و به احتمال قوی استاندار اردبیل چهارشنبه هفته آینده معرفی می شود.
وی افزود: گزینه های مطرح وزارت کشور غیربومی و گزینه نمایندگان استان برای تصدی استانداری اردبیل بومی بود که نمایندگان استان مطابق رویکرد دولت گزینه های پیشنهادی را معرفی کرده اند.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه دنبال انتخاب استاندار توانمند هستیم افزود: منتظریم تا دولت نظر نهایی خود را اعلام کند. 
بدری در مورد تعامل دولت با نمایندگان مجلس در انتخاب استانداران گفت: هیچ اختلافی در این مورد با نمایندگان دیگر و وزارت کشور نداریم.

**طرح منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان اردبیل به تاخیر افتاده است 
نماینده اردبیل،نیر،نمین و سرعین در مجلس گفت: طرح ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان که در دولت تدبیر و امید مصوب شد به تاخیر افتاده است .
بدری افزود: کلیات این طرح در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده و جهت بررسی و تصویب نهایی در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح می شود. 
وی اضافه کرد: این طرح یکی از مطالبات اصلی مردم استان اردبیل است و دیدگاه مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد در مورد این طرح مثبت است و انتظار می رود که نمایندگان مجلس توجه ویژه ای به تصویب نهایی آن داشته باشند.
بدری بیان کرد: منطقه آزاد تجاری به عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه استان اردبیل است که با ایجاد آن شاهد توسعه همه‌جانبه، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی خواهیم بود و در این راستا نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی تا تصویب قطعی آن از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: منطقه آزاد تجاری برای استان‌های مرزی و کمترتوسعه‌یافته مانند اردبیل به عنوان یک محرک قوی برای رشد و توسعه است و امیدواریم با تصویب نهایی این منطقه شاهد پیشرفت استان اردبیل باشیم.

**اجازه کاهش حق‌آبه استان اردبیل از رودخانه ارس را نمی‌دهیم 
رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: به دلیل کمبود منابع آبی در اردبیل اجازه کاهش حق‌آبه این استان از رودخانه ارس را نخواهیم داد. 
بدری گفت: بررسی موضوع میزان تخصیص استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی برای ما خیلی مهم است و بر این اساس و برای شفافیت کامل موضوع مقرر شد یک نسخه کامل از مطالعات طرح تخصیص در اختیار مجمع نمایندگان استان قرار گیرد.
وی افزود: در مردادماه سال 92 و در انتهای دولت دهم و اوایل دولت یازدهم، تخصیص و تسهیم آب رودخانه ارس بین سه استان به صورت محرمانه صورت گرفته است.
رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل ادامه داد: متاسفانه مسئولان وقت استان از جمله استاندار و مدیرعامل آب منطقه‌ای وقت استان توجه کافی را در مورد اجحاف حق استان نداشته‌اند.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: طبق طرح، سهم آب استان آذربایجان شرقی برای تامین آب شرب و صنعتی تبریز، مرند، شبستر و روستاهای اطراف است و نمی‌تواند برای آبیاری بخش کشاورزی دشت تبریز و شبستر استفاده شود.
بدری گفت: به غیر از بحث آب شرب، این طرح به لحاظ اقتصادی برای صنایع استان‌های یادشده نیز توجیه اقتصادی ندارد.
رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس افزود: طی جلسه ای که با مسئولان وزارت نیرو داشتیم مقرر شد مطالعات مشاور بیشتر مدنظر قرار گیرد تا حق استان دراین باره تضییع نشود.

**مطالبات گندمکاران ماه آینده پرداخت می شود 
نماینده اردبیل در مجلس درباره تاخیر در مطالبات گندمکاران افزود: بحث مطالبات گندمکاران را با وزیر جهاد کشاورزی و سخنگوی دولت مطرح شد و مقرر است ماه آینده تمام مطالبات گندمکاران استان ئپرداخت شود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار