معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل مطرح کرد؛
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: متأسفانه در سال گذشته استان اردبیل در روند رشد طلاق رتبه نخست کشوری را کسب کرد.
کد خبر: ۵۱۰۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶ 18 October 2017


 

به گزارش تابناک اردبیل، یوسف خدادادی ظهر چهارشنبه در جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه در اردبیل تصریح کرد: با وجود اینکه طلاق یکی از آسیب‌های جدی در کشور است، در خود استان اردبیل وضعیت مطلوبی نداریم.

وی افزود: در سال گذشته و در مقایسه با سال ۹۴ طلاق در استان ۲۱ درصد افزایش داشت و از دو هزار و ۷۰۰ مورد به بیش از سه هزار و ۲۰۰ مورد افزایش یافته بود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با بیان اینکه از هر پنج ازدواج یک مورد منجر به طلاق می‌شود، متذکر شد: خوشبختانه با برخی اقدامات در نیمه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته طلاق ۳۱ درصد کاهش یافته است.

نرخ بیکاری در اردبیل به ۱۵ درصد رسید

خدادادی در تشریح آخرین وضعیت بیکاری در استان به عنوان یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی اضافه کرد: متأسفانه نرخ بیکاری در اردبیل و در جمعیت فعال ۱۵ درصد است.

وی با اذعان به اینکه نرخ بیکاری در کشور ۱۲ درصد است، ادامه داد: در بیکاری سه درصد بالاتر از میانگین کشوری هستیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در عین حال یک سوم از پرونده‌های قضایی استان را در رابطه با آسیب خشونت عنوان و اضافه کرد: متأسفانه خشونت در کشور جرم اول بوده و در خود استان نیز بیشترین میزان پرونده‌های قضایی را به خود اختصاص داده است.

به گفته خدادادی با وجود اینکه اردبیل یکی از استان‌های امن بوده و جرایم خشن یا در آن اتفاق نمی افتد و یا به ندرت مشاهده می‌شود، اما جرایم سبک و خرد شایع است.

وی همچنین یکی دیگر از آسیب‌های جدی را تصادفات رانندگی عنوان و اضافه کرد: با اقدامات صورت گرفته از جمله کاهش نقاط حادثه‌خیز از ۱۰۵ مورد در سال ۹۱ به ۲۵ مورد در وضعیت فعلی در کاهش تلفات تصادفات وضعیت مطلوبی داریم.

آمار دقیق معتادان در دست نیست

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان متذکر شد: در وضعیت فعلی استان اردبیل رتبه چهارم کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای را به خود اختصاص داده است.

وی به آسیب طلاق نیز اشاره و تصریح کرد: متأسفانه آمار دقیقی از تعداد معتادان در استان نداریم و آمارهای ارائه شده صرفاً بر اساس دستگیری‌ها و کشفیات مواد مخدر است.

خدادادی متذکر شد: با این وجود بررسی‌ها نشان می‌دهد سن اعتیاد کاهش یافته و پنج دهم درصد از معتادان استان را زنان تشکیل می‌دهند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر در خصوص آمار دقیق سه آسیب آزار جنسی کودکان، قتل و خودکشی در اردبیل ادامه داد: ارائه آمار برای جرایمی از این دست هیچ نفعی برای استان ندارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همچنین در خصوص آخرین وضعیت طرح شکایت دادستانی از درج خبر دستگیری یک مقام قضایی و این شائبه که خبرنگار مرتبط با خبر بازداشت شده است، اضافه کرد: خبر درج شده در خصوص دستگیری مقام قضایی کذب بوده و بی‌شک دستگاه قضایی با عوامل منتشر کننده برخورد خواهد داشت اما بنده از بازداشت شدن خبرنگار اطلاعی ندارم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار