مدير كميته امداد شهرستان بيله‌سوار گفت: هزار و 200 طرح دام‌پروری تحت نظارت كميته امداد شهرستان بيله‌سوار قرار دارد كه 65 درصد از اين طرح‌ها در مناطق محروم و كمتر توسعه‌یافته اجراشده است.
کد خبر: ۵۰۹۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸ 16 October 2017
 
 
 به گزارش تابناک اردبیل؛ صمد ابريني با اشاره به اينكه هم‌اکنون هزار و 200 طرح اشتغال در زمينه دام‌پروری تحت نظارت كميته امداد اين شهرستان قرار دارد، گفت: شهرستان بيله‌سوار با برخورداري از مراتع و آب‌وهوای مناسب، ظرفيت بسيار مطلوبي را براي پرورش دام‌هاي سبك و سنگين دارد كه كميته امداد با شناسايي استعداد و علاقه مددجويان اين شهرستان، در اين زمينه گام‌هاي بلندي برداشته است.

وي با اعلام اينكه 65 درصد از طرح‌هاي دام‌پروری در مناطق محروم شهرستان بيله‌سوار اجراشده است، بيان كرد: با اجراي پروژه‌ها و طرح‌هاي مختلف اشتغال در مناطق محروم بيله‌سوار تلاش داريم به توسعه و پيشرفت اين مناطق كمك كرده و بيش از پيش به مهاجرت معكوس روستاييان از شهرها به محل سكونت خود كمك كنيم.

ابريني با بيان اينكه حدود هشت‌هزار رأس دام سبك و پنج‌هزار و 250 رأس دام سنگين در اختيار مجريان طرح دام‌پروری كميته امداد شهرستان بيله‌سوار قرار دارد، افزود: بخش قابل‌توجهی از لبنيات و گوشت قرمز بيله‌سوار توسط مددجويان تحت حمايت اين شهرستان توليد مي‌شود كه درصدد هستيم با ايجاد بازار مناسب به صادرات محصولات توليدي آنها كمك كنيم.

مدير كميته امداد بيله‌سوار با اشاره به اينكه براي پايدارسازي طرح‌هاي اجرايي مددجويان اين شهرستان بازديدهاي دوره‌اي از طرح‌هاي اشتغال به عمل مي‌آيد، گفت: 720 مورد بازديد در شش‌ماهه نخست سال جاری از طرح‌هاي دام‌پروری به‌عمل‌آمده است كه ناظران فني و تخصصي علاوه بر نظارت، مشاوره و راهنمايي‌هاي لازم را به مددجويان ارائه كرده‌اند.

وي با بيان اينكه در كنار نظارت‌هاي دوره‌اي، كارگاه‌هاي آموزشي متعددي براي بهبود كيفيت محصولات دامي مددجويان اين شهرستان برگزار مي‌شود، افزود: نحوه نگهداری و پرورش دام، رعايت بهداشت محيط، پیشگیری و درمان انواع بیماری‌های شایع دام در منطقه، تهیه‌ دارو و واکسن و نحوه‌ استفاده از داروها از جمله مطالبي است كه در كارگاه‌هاي آموزشي مورد بحث قرار مي‌گيرد.

ابريني با اشاره به اينكه براي افزايش سطح بهداشت فراورده‌های دامی با همکاری اداره دامپزشکی شهرستان بيله‌سوار خدمات قابل‌توجهی به مجریان طرح دام‌پروری اين نهاد ارائه می‌شود، اعلام کرد: کمیته امداد بيله‌سوار از طريق بالابردن شاخص‌های بهداشتی، در تلاش است تا محصولات مددجویان با کیفیتی مرغوب به بازار ارائه شود.

انتهاي پيام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار